Loading...
Loading...

10 Scenariuszy W Finale Script Pro 2017!

16114077_1461621427183297_805855543337812235_n

Znamy już tegorocznych finalistów Konkursu Scenariuszowego SCRIPT PRO!

10 scenariuszy znalazło się w finale konkursu scenariuszowego Script Pro 2017. Finalistów wyłoniło jury pod przewodnictwem Anny Waśniewskiej-Gill. Laureatów poznamy już 3 maja podczas festiwalu NETIA OFF CAMERA w Krakowie.

Jury w składzie: przewodnicząca Anna Waśniewska-Gill, Kinga Gałuszka, Małgorzata Jurczak, Krzysztof Rak oraz Maciej Sobieszczański ostatecznie oceniło nadesłane prace scenariuszowe i wybrało 10 tekstów, które powalczą o nagrody w tegorocznej edycji konkursu Script Pro:

1. „Cud” – Teresa Czepiec
2. „Lęk” – Monika Sobień
3. „Niezgoda” – Maciej Odoliński
4. „Powrót” – Marcin Ciastoń
5. „Próba matki” – Jakub Stożek
6. „Rent a Life” – Michalina Fabijańska, Agata Puszcz
7. „Syrenka” – Roman Jarosz
8. „Trzy tysiące kroków” – Przemysław Jurek
9. „We własnej osobie” – Arek Biedrzycki, Bartłomiej Konarski
10. „Zabawa, zabawa” – Mika Dunin, Kinga Dębska

„CUD” – Teresa Czepiec 

Maja pochodzi z wielopokoleniowej katolickiej rodziny. Chcąc unieważnić swój ślub kościelny, poszukuje wśród najbliższych świadków, którzy zgodzą się zeznawać w jej sprawie. Podczas tej wędrówki odkrywa zupełnie nowe oblicze rodziny.


„LĘK” – Monika Sobień

Siostry, Małgorzata i Łucja, wyjeżdżają w podróż do Holandii. Nie jest to zwykły wyjazd – Małgorzata, będąca w zaawansowanym stadium raka, ma poddać się eutanazji. Łucja w czasie podróży próbuje odwieść ją od tej decyzji.


„NIEZGODA” – Maciej Odoliński 

Maj 1977 roku. Szykanowany za wolnościowe poglądy pilot Leszek Niezgoda, wraz z II-gim pilotem Witkiem i technikiem Leonem podejmują dramatyczną próbę ucieczki na zachód.


POWRÓT” – Marcin Ciastoń 

Po Brexicie Joanna i Marek wracają do Polski z wieloletniej emigracji, by rozpocząć nowy rozdział w życiu. Kiedy Marek zostaje aresztowany, Joanna zagłębia się w faszyzujące środowisko, chcąc poznać prawdę o przeszłości męża.


„PRÓBA MATKI” – Jakub Stożek

„Próba matki” to współczesna opowieść o dojrzewaniu zbuntowanej nastolatki Patrycji, która wybiera między lojalnością wobec swojej wychowawczyni z domu dziecka, a
przywiązaniem do biologicznej matki.


„RENT A LIFE” – Michalina Fabijańska, Agata Puszcz 

Piotr żyje w świecie zdominowanym przez globalną korporacje Rent-a-Life, oferującą usługi wynajmowania życia. Po co walczyć i starać się o przyjaciół, rodzinę, sąsiadów, kiedy możesz ich sobie wynająć?


„RENT A LIFE” – Michalina Fabijańska, Agata Puszcz 

Piotr żyje w świecie zdominowanym przez globalną korporacje Rent-a-Life, oferującą usługi wynajmowania życia. Po co walczyć i starać się o przyjaciół, rodzinę, sąsiadów, kiedy możesz ich sobie wynająć?


„SYRENKA” – Roman Jarosz 

Młode małżeństwo Magda i Paweł podczas przeprowadzki do małego mieszkania w Warszawie natrafiają pod tynkiem na rysunek warszawskiej Syrenki, który narysował Pablo Picasso w 1948 roku.


„TRZY TYSIĄCE KROKÓW” – Przemysław Jurek 

„Trzy tysiące kroków” to opowieść o dochodzeniu do siebie. I o próbie pogodzenia się ze światem. Opowieść z happy endem.


„WE WŁASNEJ OSOBIE” – Arek Biedrzycki, Bartłomiej Konarski 

Inspirowana faktami historia PRL-owskiego szpiega, działającego w RFN w latach 70-tych oraz osoby, której tożsamość wykorzystał, by się tam znaleźć.


„WE WŁASNEJ OSOBIE” – Arek Biedrzycki, Bartłomiej Konarski 

Inspirowana faktami historia PRL-owskiego szpiega, działającego w RFN w latach 70-tych oraz osoby, której tożsamość wykorzystał, by się tam znaleźć.


„ZABAWA, ZABAWA” – Mika Dunina, Kinga Dębska

Trzy kobiety na zakręcie. Alkohol, miłość i śmierć.


Jury zwróciło uwagę, że większość tekstów porusza bieżące, współczesne tematy, co dla widzów może być niezwykle atrakcyjne. Członkowie jury podkreślali, że finałowe scenariusze mają duży potencjał. Mam nadzieję, że przełoży się to na zainteresowanie producentów – tak o finałowych scenariuszach mówi koordynatorka konkursu Magdalena Koszalińska.

Autorzy wszystkich scenariuszy, które znalazły się w finale, otrzymają stypendia Polskiego Instytut Sztuki Filmowej, dzięki którym będą mogli rozwijać swoje prace w Szkole Wajdy pod okiem czołowych polskich filmowców, scenarzystów i konsultantów.

Finaliści walczą także o nagrody pieniężne. Już po raz drugi nagrodę specjalną w wysokości 15 000 złotych ufundował CANAL+. Polski Instytut Sztuki Filmowejufundował nagrody o wartości 12 000 oraz 8 000 zł.

Script Pro jest najważniejszym konkursem dla scenarzystów na początku kariery. W tegorocznej edycji zgłoszonych zostało 190 scenariuszy. Spośród nich komisja selekcyjna w składzie Denijal Hasanović, Filip Marczewski, Magdalena Piekorz, Rafał Sabara, Magdalena Sendecka, Małgorzata Sobieszczańska i Piotr Subbotko wyłoniła te, które trafiły do jury.

Konkurs Script Pro organizowany jest przez Szkołę Wajdy i Fundację Off Camera. Partnerami konkursu Script Pro są Polski Instytut Sztuki Filmowej oraz CANAL +.