Dzień ze Szkołą Wajdy na OFF Camera

Dokładnie 20 lat temu, na początku maja, z inicjatywy dwóch mistrzów polskiego kina – Andrzeja Wajdy i Wojciecha Marczewskiego – powstała w Warszawie Mistrzowska Szkoła Reżyserii Filmowej Andrzeja Wajdy oraz Fundacja Edukacji Filmowej Andrzeja Wajdy – obecnie Wajda School i Wajda Studio.


Obchody 20-lecia rozpoczynamy podczas Międzynarodowego Festiwalu Kina Niezależnego Mastercard Off Camera, z którym współpracujemy i przyjaźnimy się od ponad 12 lat.

Z okazji urodzin zapraszamy Was do obejrzenia naszej szkoły „od kuchni”. W środę 4 maja w siedzibie Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha pokażemy wybrane filmy rozwijane na naszych kursach (m.in. film tegorocznej zdobywczyni Złotego Niedźwiedzia na Berlinale), będziecie też mogli wziąć udział w wykładzie poświęconym scenopisarstwu, który przybliży Wam nasz sposób pracy nad projektami filmowymi, a kina plenerowe festiwalu będą pokazywać znane i nagradzane filmy rozwijane w Wajda School i zrealizowane w Wajda Studio.

MUZEUM MANGGHA | ul. Marii Konopnickiej 26 | wstęp wolny

10:00 | pokaz filmu rozwijanego na kursie dokumentalnym DOK PRO
„xABo: Ksiądz Boniecki” (2020), reż. Aleksandra Potoczek, prod. Fundacja Tygodnika Powszechnego

11:30 | wykład – podstawy scenopisarstwa
„Dramaturgia filmowa – scena z pełnym przebiegiem” – Denijal Hasanović, wykładowca kursu SCRIPT
„Specyfika scenariuszy słuchowisk” – Marcin Zwierzchowski – Project Manager, Storytel Original

13:00 | pokaz filmów rozwijanych na kursach scenariuszowym SCRIPT i fabularnym STUDIO PRÓB
„Marcel” (2019), reż. Marcin Mikulski, prod. Studio Munka – SFP, 34Film!, TVN Film, Coloroffon, Dreamsound
„Jerry” (2017), reż. Roman Przylipiak, prod. Studio Munka – SFP, Haka Films, D35, Sound Mind Studio, TVN
„Hycel” (2015), reż. Daria Woszek, prod. Cor Leonis Production, All Muses

14:30 | pokaz filmu rozwijanego w ramach międzynarodowego programu dla reżyserów EKRAN+
„Lato 1993” (2017), reż. Carla Simón, Hiszpania, prod. Avalon Producciones, Inicia Films
Film nagrodzony Kryształowym Niedźwiedziem na Berlinale 2021. W tym roku Carla Simón odebrała Złotego Niedźwiedzia za film „Alcarras”.

20:00 | rozdanie nagród Konkursu Scenariuszowego SCRIPT PRO 2022 /obowiązują zaproszenia

Przez cały dzień w Muzeum możecie także oglądać dwie wystawy:
wystawę plakatów produkcji filmowych Wajda Studio oraz wystawę plakatów produkcji filmowych zrealizowanych na podstawie scenariuszy nagrodzonych w Konkursie Scenariuszowym SCRIPT PRO organizowanym przez Wajda School i Fundację Off Camera.

KINA PLENEROWE | wstęp wolny

18:00 | Plac Szczepański
„Andrzej Wajda róbmy zdjęcie” (2008), reż. Maciej Cuske, Thierry Paladino, Marcin Sauter, Piotr Stasik (Zespół Filmowy Paladino), prod. Wajda Studio

19:00 | Galeria Krakowska
„Bukolika” (2021), reż. Karol Pałka, prod. Wajda Studio

20:00 | Plac Szczepański
„Symfonia fabryki Ursus” (2018), reż. Jaśmina Wójcik, prod. Wajda Studio

21:00 | Kino w Hucie
„Komunia” (2016), reż. Anna Zamecka, prod. Wajda Studio

 

Do zobaczenia w Krakowie!

 

Strona festiwalu Mastercard OFF Camera.

 

Partnerzy 20-lecia Wajda School

Wytwórnia Filmów Dokumentalnych i Fabularnych, 35 mm.online, Międzynarodowy Festiwal Kina Niezależnego Mastercard Off Camera, Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha, Fundacja Kyoto-Kraków, Heliograf, Wajda Studio


WAJDA SCHOOL

Wierzymy, że film może zmieniać świat.
Wierzymy w mądre ambitne kino autorskie.
Dlatego pomagamy młodym twórcom robić filmy.

Od samego początku naszym celem była pomoc młodym twórcom w przygotowaniu profesjonalnego debiutu poprzez pracę zespołową z doświadczonymi filmowcami. Znani ludzie kina (reżyserzy, scenarzyści, producenci) pracują tu z uczestnikami kursów nad najlepszą wizją artystyczną ich własnych projektów. U nas mogą zobaczyć swoją historię na planie filmowym, nauczyć się pracy w zespole filmowym i pracy z aktorem, wypracować gotowy scenariusz, spotkać z producentami, a także zrealizować swój film w Wajda Studio. W ciągu tych dwóch dekad wykształciliśmy wielu uzdolnionych młodych filmowców, którzy dzięki swojej wrażliwości zmieniają polskie i światowe kino.