Anna Wieczur-Bluszcz

Anna Wieczur-Bluszcz


Reżyserka teatralna, filmowa i radiowa, scenarzystka, coach. Absolwentka PWST w Krakowie (wydziału amiejscowego we Wrocławiu), Mistrzowskiej Szkoły Reżyserii Filmowej Andrzeja Wajdy, Podyplomowych Studiów Marketingu Kultury w Instytucie Stosunków Międzynarodowych UW oraz Podyplomowych Studiów Coachingu w SWPS w Warszawie. Od 1999 do 2007 związana z Teatrem im. H. Modrzejewskiej w Legnicy. Jako reżyserka teatralna zadebiutowała w 2001 r. sztuką O stale obecnych na podstawie wierszy ks. J. Twardowskiego dla Teatru Małych Form w Londynie. Realizuje słuchowiska w Teatrze Polskiego Radia. Laureatka Festiwalu „Dwa Teatry” w Sopocie: za reżyserię (Mizantrop Moliera, 2012; Lento rubato M. Kochana, 2017), Grand Prix (Podroż na księżyc M. Milewskiej, 2015), Grand Prix dla słuchowiska dziecięcego (Tam, gdzie mieszka cisza A. Chmielewskiej, 2016; Piotruś Pan. Nibylandia J.M. Barriego, 2018). Jej debiut filmowy pt. Być jak Kazimierz Deyna otrzymał, m.in. nagrodę Wielkiego Jantara oraz Jantara za zdjęcia i rolę kobiecą na festiwalu „Młodzi i Film” w Koszalinie. Za realizację Teatru Telewizji pt. Krzywy domek A. Wakulik otrzymała I Nagrodę za reżyserię na Festiwalu Teatroteka Fest w Warszawie oraz Gold Remi Award na WorldFest-Huston International Independent Film Festival w Huston (2018). W tym samym roku spektakl Płuca D. Macmillana otrzymał główną nagrodę na XVIII Ogólnopolskim Festiwalu Dramaturgii Współczesnej Rzeczywistość przedstawiona” w Zabrzu. W 2018 r. zadebiutowała jako reżyser operowy realizacją Kandyda L. Bernsteina w Operze Bałtyckiej w Gdańsku.