Loading...
Loading...

NESPRESSO TALENTS 2019 – chat na żywo z ambasadorami konkursu

We are what we eat to temat tegorocznej edycji międzynarodowego konkursu filmowego Nespresso Talents. W Polsce konkurs wspierają Ambasadorzy: Karolina Korwin Piotrowska, Małgorzata Minta, Łukasz Maciejewski, a także Anna Zoll, której film Heart Therapy w poprzedniej edycji zajął drugie miejsce. Dziś o 19.00 na profilu facebookowym Nespresso Poland, będzie można porozmawiać z nimi na żywo.

Nespresso Talents to wyjątkowy konkurs filmowy, w którym każdy może wziąć udział – studenci szkół filmowych i niezależni młodzi twórcy, jak również osoby pasjonujące się kinematografią. Trzyminutowe filmy pod hasłem „We are what we eat”, zrealizowane w formacie wertykalnym (9:16), można zgłaszać do 25 marca. Nagroda główna to 5000 euro i wyjazd na Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Cannes. Dziś Ambasadorzy opowiedzą o konkursie, a także udzielą praktycznych wskazówek, w jaki sposób zrealizować filmik i na co warto zwrócić uwagę.

W edycji Nespresso Talents 2018 film Polki Anny Zoll pt. Heart Therapy zdobył drugie miejsce, a jego autorka otrzymała 3000 euro. Po sukcesie w konkursie Nespresso Talents film dostał się na wiele festiwali, a terapia o jakiej opowiada jest obecnie testowana w szpitalu przy ul. Polnej w Poznaniu.

Gorąco namawiam wszystkich, którzy kochają kino, do udziału w konkursie Nespresso Talents. Heart Therapy był moim pierwszym filmem i mogę śmiało powiedzieć, że nie ma rzeczy niemożliwych.
Nie trzeba mieć doświadczenia, żeby zrobić film, który ma szansę zdobyć nagrodę. Najważniejsze jest znalezienie historii, którą się czuje i do której sami mamy przekonanie. Przygoda z konkursem Nespresso Talents przyniosła dużo pozytywnych zmian w moim życiu i otworzyła wiele nowych możliwości. –
mówi Anna Zoll.

Polską edycję Nespresso Talents wspierają Ambasadorzy, którzy zachęcają do wzięcia udziału
w konkursie:
https://www.youtube.com/watch?v=CIKZB7A2Uco&feature=youtu.be

Nespresso organizując konkurs Nespresso Talents, kontynuuje zobowiązanie, aby poruszać tematy ważne społecznie i działać na rzecz zmian na lepsze. Ogłaszając tegoroczną edycję konkursu pod hasłem We are what we eat, marka Nespresso akcentuje wagę świadomych wyborów w codziennym życiu. Hasło to może być rozumiane bardzo szeroko. Jedzenie to nie tylko to, co konsumujemy, ale także odkrywanie świata, eksperymentowanie, poznawanie ludzi, nowych kultur i pór roku, sprawianie sobie przyjemności, dbanie o siebie, doświadczanie różnorodności. Możliwości interpretacji jest wiele, temat pozwala na dużą kreatywność. Warunki techniczne nadsyłanych filmów są łatwe do spełnienia – zgłoszony film musi trwać trzy minuty i być nakręcony w formacie wertykalnym (9:16).

Filmy można zgłaszać do 25 marca na stronie konkursu. Tam też jury ogłosi shortlistę 15 filmów, które będzie można oglądać za pośrednictwem strony. Finaliści otrzymają nagrody pieniężne: 5000 euro za pierwsze miejsce oraz po 2500 euro za miejsca drugie i trzecie. Laureaci zwycięskich filmów będą gośćmi Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Cannes, gdzie zostaną oficjalnie ogłoszone wyniki konkursu oraz nastąpi wręczenie nagród. Dodatkowo laureaci konkursu wezmą udział w specjalnej sesji mentoringowej w Cannes. Więcej informacji znajduje się na stronie: https://www.nespresso.com/talents

Tegoroczną edycję Nespresso Talents wsparły także Szkoły Filmowe: Warszawska Szkoła Filmowa, Wajda School & Studio, Wrocławska Szkoła Filmowa, Łódzka Szkoła Filmowa, Wydział Radia i TV Uniwersytetu Śląskiego, Instytut Filmu, Mediów i Sztuk Wizualnych Uniwersytetu Adama Mickiewicza, Akademia Sztuk Teatralnych, Gdyńska Szkoła Filmowa.