W dniach 19-27 czerwca odbyła się trzecia i ostatnia sesja tegorocznej edycji międzynarodowego programu szkoleniowego dla profesjonalistów filmowych EKRAN+. W tegorocznej edycji udział wzięło 9 projektów z Niemiec, Polski, Chorwacji, Litwy, Austrii i Szwajcarii. Wśród wybranych projektów znalazły się: ninja_ninja (reż. Kurdwin Ayub , prod. Wild Art Film), People we know are confused (reż. Tomasz Smulkis, prod. Just a moment), Elsewhere, (reż. Filip Peruzovic, prod. Dinaridi Film), Deaf (reż. Tobias Nölle, prod. Hugo Film), Fedora (reż. Jan Gassmann, prod. Zodiac Pictures), Powrót do Legolandu (reż. Konrad Aksinowicz, prod. Chroma Pro), Homo Sacer (reż. Piotr Subbotko), Między ludźmi (reż. Tomasz Wolski, prod. Kijora Film), Restless (reż. Elmar Imanov, prod. Color of May).
Uczestnicy razem z Wojciechem Marczewskim, Denijalem Hasanovićem i Ildikó Enyedi (węgierską reżyser, zdobywczyni Złotego Niedżwiedzia w Berlinie, za film Dusza i ciało, który będą mogli zobaczyć uczestnicy tegorocznej sesji EKRAN+) omawiali sceny nakręcone podczas poprzedniej sesji. Odwiedzili lokacje zdjęciowe, pracowali nad storyboardami, brali udział w próbach z aktorami i odbyli indywidualne konsultacje z Krzysztofen Zanussi i Antoine Jaccoud.
Uczestnicy mogli także zapoznać się z najciekawszymi lokacjami w Warszawie, dzięki specjalnej wycieczce zorganizowanej przez Mazovia Warsaw Film Commission.
W trakcie ostatniej sesji Ekran+ 2017 odbył się wykład o pracy z akorem, który poprowadził międzynarodowej sławy reżyser filmowy Volker Schlöndorff, autor filmów Blaszany bębenek, Niepokoje wychowanka Toerlessa, Strajk. Bohaterka z Gdańska, który ma w swoim dorobku Oscara i Złotą Palmę. W jego filmach grali m.in. John Malkovich, Dustin Hoffman i Daniel Olbrychski. Uczestnicy tegorocznej edycji programu EKRAN+ mieli także okazję uczestniczyć w pokazie najnowszego filmu reżysera Return to Montauk.
W dniach 23–26 czerwca reżyserzy pracowali na swoich planach zdjęciowych. Na trzecią sesję uczestnicy mogli zaprosić aktorów i operatów ze swoich krajów. Sceny nakręcone podczas trzeciej sesji w największym stopniu mogą odzwierciedlać wizję reżyserów-uczestników programu (specjalnie dobrani aktorzy, lokacja, rekwizyty, styl zdjęć) – i być traktowane przez nich i ich producentów jako demo, wizualne laboratorium, materiał towarzyszący scenariuszowi czy np. część Pakietu Producenckiego podczas poszukiwania źródeł finansowania dla filmu.