Rekrutacja

Oto zwycięzcy tegorocznego konkursu SCRIPT PRO

 

SCRIPT PRO – organizowany przez WAJDA SCHOOL i MASTERCARD OFF CAMERA we współpracy ze STOWARZYSZENIEM FILMOWCÓW POLSKICH, STOWARZYSZENIEM AUTORÓW ZAIKS, STORYTEL, WYTWÓRNIĄ FILMÓW DOKUMENTALNYCH I FABULARNYCH oraz FUNDACJĄ KYOTO-KRAKÓW – jest najważniejszym polskim konkursem dla scenarzystów będących na początku kariery.

Dla autorów konkurs jest szansą na rozwój, a dla producentów gwarancją, że wybrane spośród kilkuset zgłoszeń finałowe teksty zasługują na uwagę. Integralnym elementem SCRIPT PRO jest rozwój finałowych tekstów i dalsza praca nad nimi w Szkole Wajdy pod okiem czołowych polskich filmowców, scenarzystów i konsultantów. Wręczenie nagród odbywa się podczas uroczystej gali w ramach Międzynarodowego Festiwalu Kina Niezależnego Mastercard Off Camera w Krakowie.

-------------------------------------------------------

NABÓR ZGŁOSZEŃ DO 20 MARCA 2023!

-------------------------------------------------------

NAGRODY SCRIPT PRO 2023

Kategoria FILM

- 15 000 PLN – nagroda główna STOWARZYSZENIA FILMOWCÓW POLSKICH
- 10 000 PLN – nagroda STOWARZYSZENIA AUTORÓW ZAiKS
-   5 000 PLN – nagroda FUNDACJI KYOTO-KRAKÓW
- Konsultacje scenariuszowe dla finalistów w SZKOLE WAJDY.

Kategoria FILM 15 MINUT / nowa kategoria /

- 10 000 PLN – nagroda główna FUNDACJI KYOTO-KRAKÓW
-   7 000 PLN i 3 000 PLN – nagrody STOWARZYSZENIA AUTORÓW ZAiKS
- Konsultacje scenariuszowe dla finalistów w SZKOLE WAJDY
- Możliwość produkcji filmu na bazie scenariusza wybranego spośród tekstów finałowych.

Kategoria AUDIO

- 15 000 PLN oraz możliwość realizacji słuchowiska – nagroda główna STORYTEL
- 10 000 PLN – nagroda STOWARZYSZENIA AUTORÓW ZAiKS
- Konsultacje scenariuszowe dla finalistów w SZKOLE WAJDY.

W kategorii FILM i FILM 15 MINUT swoje teksty konkursowe mogą zgłaszać początkujący twórcy, którzy mają na koncie nie więcej niż dwa pełnometrażowe filmy fabularne zrealizowane na podstawie swojego scenariusza. W kategorii AUDIO do zgłaszania swoich utworów zapraszamy zarówno początkujących twórców, jak i bardziej doświadczonych scenarzystów, którzy chcieliby spróbować swoich sił w nieco innym formacie.

W kategorii FILM szukamy scenariuszy pełnometrażowych filmów fabularnych, których czas trwania przewidziany jest na co najmniej 70 minut. Tematyka dowolna – mogą to być zarówno historie współczesne, historyczne, jak i science fiction. 

W kategorii FILM 15 MINUT przyjmowane będą oryginalne scenariusze niskobudżetowych filmów krótkometrażowych do 15 minut, których akcja rozgrywa się współcześnie, w ograniczonej ilości lokacji/obiektów zdjęciowych oraz wymagające niewielkiej ilości aktorów.

W kategorii AUDIO
czekamy na zgłoszenia oryginalnych scenariuszy słuchowisk, trwających ok. 90 minut i słuchowisk dwuodcinkowych (2 x 45 min) o tematyce uniwersalnej, mogącej zainteresować słuchaczy radiowych i/lub użytkowników serwisów oferujących dostęp do form audio.

Dotychczas wyróżnione w konkursie SCRIPT PRO scenariusze filmów fabularnych, które zostały już przeniesione na ekran, to tak znane i wielokrotnie nagradzane tytuły, jak:

Boże ciało – nominowany do Oscara film Jana Komasy według scenariusza Mateusza Pacewicza – II Nagroda 2016
Bogowie Łukasza Palkowskiego według scenariusza Krzysztofa Raka – finalista 2013                                                         
Córki Dancingu Agnieszki Smoczyńskiej według scenariusza Roberta Bolesty – finalista 2013                                    
Ostatnia rodzina Jana P. Matuszyńskiego według scenariusza Roberta Bolesty – finalista Hartley-Merrill 2010
Hiacynt w reżyserii Piotra Domalewskiego według scenariusza Gorzki fiolet Marcina Ciastonia – finalista 2016
Zabawa, zabawa Kingi Dębskiej – współautorką scenariusza jest Mika Dunin – finalistki 2017                                      
Bo we mnie jest seks Katarzyny Klimkiewicz – scenariusz pt:  Jesienna dziewczyna reżyserki i Patrycji Mnich(Nowak) – finalistki 2018                                                                                                                                                    
Powrót do tamtych dni Konrada Aksinowicza według scenariusza pt. Powrót do Legolandu – Trzecia Nagroda PISF 2016
Śubuk w reżyserii Jacka Lusińskiego według scenariusza reżysera i Szymona Augustyniaka – Laureaci Nagrody Głównej SFP 2019                                                                                                                                                                             
Za duży na bajki w reżyserii Kristoffera Rusa według scenariusza Agnieszki Dąbrowskiej – finalistka 2019              
Detektyw Bruno w reżyserii Magdaleny Nieć i Mariusza Paleja scenariusz Marcina Ciastonia i Ewy Rozenbajgier – finaliści 2019                                                                                                                                                        
Prime Time Jakuba Piątka według scenariusza reżysera i Łukasza Czapskiego – finaliści 2019                                          
Plac zabaw Bartosza M. Kowalskiego według scenariusza reżysera i Stanisława Warwasa – Nagroda Główna 2014
Atak paniki Pawła Maślony według scenariusza reżysera oraz Barłomieja Kotschedoffa i Aleksandry Pisuli – finaliści 2014

Zrealizowane słuchowiska: 

Niekompetentni (wcześniejszy tytuł Gram o wszystko) – Gabrieli Łazarkiewicz-Sieczko – Nagroda Główna Storytel 2020     
Pokutnicy – Marka Prandoty – Nagroda dodatkowa Teatru Polskiego Radia 2020                                                             
Myśli i uczucia dozwolone – Ewy Małecki – Nagroda dodatkowa Teatru Polskiego Radia 2020

 

Zgłoszenia

Zasady zgłaszania prac 

  • konkurs dotyczy scenariuszy pełnometrażowych filmów fabularnych
    oraz scenariuszy słuchowisk o długości 90 minut i słuchowisk dwuodcinkowych (2 x 45 minut)
  • do konkursu przyjmowane są wyłącznie scenariusze oryginalne
  • konkurs jest przeznaczony dla osób pełnoletnich
  • jeden scenariusz może mieć najwyżej trzech autorów
  • prawa do scenariusza zostają przy autorze/autorach
  • dla zachowania anonimowości autorów prace muszą być podpisane godłem (pseudonimem)
  • zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie mailowo na adres konkurs@scriptpro.pl
  • opłata zgłoszeniowa wynosi:

    180 PLN za zgłoszenie w kategorii FILM
    150 PLN za zgłoszenie w kategorii AUDIO
    120 PLN za zgłoszenie w kategorii FILM 15 MINUT
     
    opłata zgłoszeniowa pokrywa koszt selekcji scenariuszy
     
    Konto Fundacji Szkoła Wajdy
    Bank PEKAO S.A. nr rachunku: 39 1240 6292 1111 0010 3197 6010
    tytuł przelewu: SCRIPT PRO
  • regulamin konkursu

REGULAMIN KATEGORIA FILM (kliknij, aby otworzyć)
REGULAMIN KATEGORIA AUDIO (kliknij, aby otworzyć)
REGULAMIN KATEGORIA FILM 15 MINUT (kliknij, aby otworzyć)

  • wzór zgłoszenia

ZGŁOSZENIE KONKURS SCENARIUSZOWY SCRIPT PRO 2023 FILM (kliknij, aby otworzyć)
ZGŁOSZENIE KONKURS SCENARIUSZOWY SCRIPT PRO 2023 AUDIO (kliknij, aby otworzyć)
ZGŁOSZENIE KONKURS SCENARIUSZOWY SCRIPT PRO 2023 FILM 15 MINUT (kliknij, aby otworzyć)

 

  • wręczenie nagród odbywa się w trakcie Festiwalu Mastercard OFF CAMERA w Krakowie.

 

Jurorzy

Organizatorzy powołują niezależne Jury oraz komisje selekcyjne dla obu kategorii konkursowych złożone z przedstawicieli branży audiowizualnej, które wyłoni finalistów konkursu i przyzna nagrody.

Jurorzy konkursu scenariuszowego script Pro 2023:

Kategoria FILM

Anna Jadowska
Absolwentka Łódzkiej Szkoły Filmowej i Szkoły Wajdy. Jej film fabularny Dotknij mnie (sekcja Forum Berlinale 2003) zdobył w 2004 roku Złotego Lwa w Konkursie Kina Niezależnego. W tym samym roku jej film krótkometrażowy Korytarz został wybrany do udziału w Międzynarodowym Tygodniu Krytyki w Cannes. W 2005 roku zdobyła nagrodę dla najlepszego polskiego debiutu za film Teraz ja. Jej ostatni film fabularny – Dzikie róże (2017) zdobył liczne nagrody, w tym Impact Award Stockholm IFF oraz 4 nagrody na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Cottbus, między innymi za Najlepszy Film w Konkursie Głównym. Wybrane filmy: 2003 Dotknij mnie, 2004 Teraz ja, 2011 Z miłości, 2017 Dzikie róże, 2022 Erotica 2022.

Agnieszka Smoczyńska
Reżyserka i scenarzystka. Absolwentka Wajda School (Dok Pro, Studio Prób, Ekran+). Jedna z najważniejszych reżyserek młodego pokolenia. Twórczyni głośnego filmu Fuga (projekt rozwijany w Szkole Wajdy, światowa premiera odbyła się na Festiwalu Filmowym w Cannes w 2018 roku). Film zdobył 4 nagrody na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych i Polską Nagrodę Filmową Orzeł. Debiut reżyserki – Córki Dancingu – nagrodzony m.in. na Sundance (nagroda specjalna jury), odkrycie światowych festiwali, otworzył twórczyni drogę do międzynarodowej kariery. W Polsce film zdobył m.in. 2 nagrody na FPFF w Gdyni oraz Orła (Polska Nagroda Filmowa) w kategorii: Odkrycie roku. Współreżyserka pierwszego polskiego serialu na platformie Netflix – 1983.

Anna Waśniewska-Gill
Producentka, posiada kilkunastoletnie doświadczenie w branży filmowej. Studiowała film na Ryerson University w Toronto. Po pobycie na Bałkanach zrealizowała film dokumentalny Is Every Serba Radovan? o zwolennikach Radovana Karadzicia. Po powrocie do Polski produkowała filmy i seriale telewizyjne, publikowała w mediach. Członek Rady Artystycznej 30 Minut SFP Studia Munka, Polskiej Akademii Filmowej oraz Europejskiej Akademii Filmowej (EFA). Producentka filmów m.in. Podatek od miłości reż. Bartek Ignaciuk, 25 lat niewinności reż. Jan Holoubek, Na twoim miejscu reż. Antonio Galdamze, Doppelganger. Sobowtór reż. Jan Holoubek.  

Leszek Dawid
Reżyser, scenarzysta. Absolwent Kolegium Filologii Angielskiej we Wrocławiu, Szkoły Wajdy oraz Wydziału Reżyserii PWSFTviT w Łodzi. Jego pełnometrażowy debiut fabularny Ki miał swoją międzynarodową premierę podczas Festiwalu Filmowego w Wenecji. Na Koszalińskim Festiwalu Debiutów Filmowych Młodzi i Film za jego reżyserię Leszek Dawid otrzymał Nagrodę im. Stanisława Różewicza. Film zdobył ponadto Nagrodę Główną w Konkursie Polskich Filmów Fabularnych podczas Międzynarodowego Festiwalu Kina Niezależnego Off Camera w Krakowie. Kolejna realizacja, czyli spowity rytmami hip hopu Jesteś Bogiem to już spory frekwencyjny sukces w polskich kinach. Tytuł triumfował także na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, gdzie zdobył Nagrodę za reżyserię, Nagrodę Dziennikarzy, a także Nagrodę Internautów Wirtualnej Polski. Jesteś bogiem opowiadający historię grupy Paktofonika i jej lidera Magika przyniósł Leszkowi Dawidowi również nagrodę za reżyserię na festiwalu w Cottbus. Reżyser drugiego sezonu serialu HBO Polska Pakt.

Michał Komar
Scenarzysta, pisarz, publicysta, krytyk filmowy, profesor Collegium Civitas, twórca i współtwórca scenariuszy do takich filmów, jak: Szpital przemienienia w reżyserii Edwarda Żebrowskiego i Osobisty pamiętnik grzesznika w reżyserii Wojciecha Hasa. Autor adaptacji do takich spektakli teatralnych, jak: Spiskowcy w reżyserii Zygmunta Hübnera czy Mefisto w reżyserii Michała Ratyńskiego. Pełni funkcję wiceprzewodniczącego Zarządu Stowarzyszenia Autorów ZAiKS, był współpracownikiem Biura Literackiego PISF. Był związany z Teatrem Telewizji oraz czasopismami „Dialog”, „Miesięcznik Literacki”, „Szpilki” czy „Współczesność”. Autor wielu książek, m.in. Piekło Conrada, Czarownice i inni, Zmęczenie, Prośba o dobrą śmierć, O obrotach losów i ciał oraz Trzy.

Kategoria FILM 15 MINUT

Joanna Krauze
Od 2004 roku wykładowczyni Programu Fabularnego STUDIO PRÓB w Szkole Wajdy. W latach 1980–2004 wykładowczyni Wydziału Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. W latach 1987–1995 specjalistka do spraw literackich Studia Filmowego Dom. W latach 1967–1976 współpracowała przy filmach fabularnych Krzysztofa Zanussiego, Edwarda Żebrowskiego, Krzysztofa Kieślowskiego, Ryszarda Bera, Antoniego Krauzego.

Zbigniew Domagalski
Producent i kierownik produkcji. Współzałożyciel i współwłaściciel działającego od 1988 roku Studia Filmowego Kalejdoskop. Od roku 2021 dyrektor Wytwórni Filmów Dokumentalnych i Fabularnych w Warszawie. Wykładowca Wydziału Organizacji Sztuki Filmowej PWSFTViT w Łodzi. Od roku 2022 wiceprezes Zarządu Krajowej Izby Producentów Audiowizualnych (KIPA). Członek Polskiej Akademii Filmowej.

Filip Marczewski
Reżyser i scenarzysta. Wykładowca Szkoły Wajdy i Gdyńskiej Szkoły Filmowej. W roku 2005 ukończył Wydział Reżyserii Filmowej i Telewizyjnej PWSFTviT w Łodzi. Jego krótkometrażowy Melodramat brał udział w kilkudziesięciu festiwalach na całym świecie i zdobył blisko 30 nagród, w tym nominację do Student Academy Award (tzw. studenckiego Oscara). Ponadto obraz był wyróżniany na festiwalach w Campobasso, Zimbabwe, Rio de Janerio, Kyoto, Huesca, Brukseli, Krakowie czy Barcelonie. Laureat polskiego Offscara. Z kolei debiut fabularny Bez wstydu na podstawie scenariusza Grzegorza Łoszewskiego otrzymał CIVIS Media Prize 2013 dla najlepszego filmu europejskiego poruszającego temat tolerancji oraz uczestniczył w Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Karlowych Warach. W Szkole Wajdy wykłada na kursach Studio Prób, Film Bridge Ukraine i Online Kamera.

Maciej Wojtyszko
Reżyser filmowy, teatralny i telewizyjny. Pisarz, dramaturg, profesor Akademii Teatralnej w Warszawie, trzykrotny dziekan Wydziału Reżyserii. W swoim dorobku ma  ponad dwadzieścia widowisk Teatru Telewizji, pięć filmów fabularnych, kilkadziesiąt spektakli teatralnych, ponad dwieście odcinków seriali. Jest autorem słuchowisk, dramatów i książek dla dzieci. Książki dla dzieci sam ilustruje. Kawaler Orderu Uśmiechu.

Kategoria AUDIO

Małgorzata Semil
Absolwentka Wydziału Anglistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Od 1966 roku pracuje w miesięczniku Dialog, 1995–2005 kierownik literacki w warszawskim Teatrze Powszechnym im. Zygmunta Hűbnera. Autorka przekładów ponad 100 sztuk pisarzy angielskich, amerykańskich, australijskich, irlandzkich, kanadyjskich, nowozelandzkich i afrykańskich, m.in. Edwarda Albee’ego (Trzy wysokie kobiety), Neila Labute’a (Kształt rzeczy), Doris Lessing (Na początku był dom), Briana Friela (Tańce w Ballybeg), Lee Halla (Zakochany Szekspir), Christophera Hamptona (Opowieści Hollywoodu), Martina McDonagha (Kaleka z Inishmaan), Willy’ego Russella (Shirley Valentine), Judith Thompson (Lew na ulicy) oraz Caryl Churchill (Gdzieś daleko, Aby ci o tym donieść, Egzemplarz). Jest członkiem rady redakcyjnej amerykańskiego kwartalnika THEATREFORUM i przewodnicząca Sekcji Autorów Dzieł Dramatycznych ZAiKS-u.

Janusz Kukuła
Reżyser radiowy, poeta, scenarzysta. Dyrektor – Główny Reżyser Teatru Polskiego Radia w latach 1992–2006 oraz 2009–obecnie. Laureat Prix Italia za reżyserię słuchowiska Andrzeja Mularczyka Cyrk odjechał, lwy zostały (1996). Wielokrotnie nagradzany na festiwalach twórczości radiowej, w tym na Festiwalu Dwa Teatry w Sopocie. Reżyserował spektakle multimedialne w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego; scenarzysta i reżyser koncertu z okazji 75-lecia Polskiego Radia – Radio Pamięć (2000). Laureat Złotego Mikrofonu (2000) oraz nagrody Rady Programowej Polskiego Radia (2013).

Marcin Kardach
Realizator dźwięku, sound designer i reżyser słuchowisk. Ukończył Reżyserię Dźwięku na UAM w Poznaniu. Od kilkunastu lat działa w branży, pracując przy udźwiękowieniu filmów, reklam i seriali. Na koncie ma również udźwiękowienie kilku animacji nominowanych Tomasza Bagińskiego. Od 4 lat związany ze Storytel, gdzie tworzy oryginalne produkcje słuchowiskowe, takie jak Przeminęło, Chłopi 2050, Random, oraz we współpracy z Canal +, Kruk. Słuchowisko.

Komisje selekcyjne

Kategoria FILM
Katarzyna Klimkiewicz, Magda Sendecka, Iwona Siekierzyńska, Małgorzata Sobieszczańska, Andrzej Titkow, Michał Walczak

Kategoria FILM 15 MINUT
Katarzyna Madaj-Kozłowska, Denijal Hasanović, Tomasz Jurkiewicz

Kategoria AUDIO
Aleksandra Głogowska, Filip Marczewski, Marcin Zwierzchowski

 

Laureaci

  • Script Pro 2023

    KATEGORIA FILM
    Nagroda główna Stowarzyszenia Filmowców Polskich – Mały człowiek Tomasza Jeziorskiego
    Nagroda Stowarzyszenia Autorów ZAiKS – Cyrograf Romana Pawłowskiego
    Nagroda Stowarzyszenia Autorów ZAiKS –Noc Kupały Tomasza Jurkiewicza i Piotra Janusza

    KATEGORIA FILM 15 MINUT
    Nagroda główna Fundacji Kyoto-Kraków – Stymulanty & Empatogeny Mateusza Pacewicza
    Nagroda Stowarzyszenia Autorów ZAiKS – W poszukiwaniu grzechu Michaliny Fabijańskiej
    Nagroda Stowarzyszenia Autorów ZAiKS – Cudowność Joanny Didik

    KATEGORIA AUDIO
    Nagroda główna Storytel – Człowiek, którego zabiły książki Tomasza Witkowskiego
    Nagroda Stowarzyszenia Autorów ZAiKS – Kowal i Alchemik Tomasza Witkowskiego

    SYNOPSISY PRAC FINAŁOWYCH SCRIPT PRO 2023

  • Script Pro 2022

    Nagroda Główna Stowarzyszenia Filmowców Polskich – Dwie Matki Anny Dembowskiej i Karola Starnawskiego

    Nagroda ex æquo Stowarzyszenia Autorów ZAiKS – Skrzyżowanie Dominiki Montean-Pańków oraz Kanarki we mgle Marka Stacharskiego

    Nagroda Fundacji Kyoto-Kraków – Franek Błyskawica: Operacja Ważka Agnieszki Śladkowskiej i Pawła Podolskiego

    Nagroda Główna Storytel – Sekretne życie roślin Natalii Ossowskiej

    SYNOPSISY PRAC FINAŁOWYCH SCRIPT PRO 2022

  • Script Pro 2021

    Nagroda Główna Stowarzyszenia Filmowców Polskich – Grzesiuk. Król życia Bartosza Janiszewskiego i Michała Szcześniaka

    Nagroda Stowarzyszenia Autorów ZAiKS – Ok Boomer Marka Mardosewicza i Eugeniusza Pankova

    Nagroda Fundacji Kyoto-Kraków – Noc w przedszkolu Marka Baranowskiego

    Nagroda Główna Storytel – Odessa – Krym – Odessa Iwony Rusek

    SYNOPSISY PRAC FINAŁOWYCH SCRIPT PRO 2021

  • Script Pro 2020

    Nagroda Główna Stowarzyszenia Filmowców Polskich – Knebel Piotra Hadyny

    Nagroda Specjalna Stowarzyszenia Autorów ZAiKS ex aequo – Szmery Natalii Ossowskiej i Kos – western kościuszkowski Michała A. Zielińskiego

    Nagroda Główna Storytel ex aequo Gram o wszystko Gabrieli Łazarkiewicz-Sieczko i Za wolność Waszą i Naszą Arkadiusza Pilcha

    Nagrody dodatkowe Teatru Polskiego Radia – Myśli i uczucia dozwolone Ewie Małecki i Pokutnicy Marka Prandoty

    SYNOPSISY PRAC FINAŁOWYCH SCRIPT PRO 2020

  • SCRIPT PRO 2019

    Nagroda Stowarzyszenia Filmowców Polskich – Śubuk Jacka Lusińskiego i Szymona Augustyniaka;

    Nagroda Specjalna Stowarzyszenia Autorów ZAiKS – Orunia 4ever Elżbiety Benkowskiej

    Wyróżnienia Honorowe – Detektyw Bruno Ewy Rozenbajgier i Marcina Ciastonia oraz Prime Time Łukasza Czapskiego i Jakuba Piątka

    SYNOPSISY PRAC FINAŁOWYCH SCRIPT PRO 2019

  • SCRIPT PRO 2018

    Nagroda Główna PISF – Włast Marty Konarzewskiej

    Druga Nagroda PISF – Sonata Bartosza Blaschke

    Trzecia Nagroda PISF – Miłka Kuby Kaprala oraz Pojednanie Filipa Dzierżawskiego i Piotra Borkowskiego

    Nagroda Specjalna CANAL+ – Boscy szaleńcy Joanny Niczyj

    Nagroda Specjalna Stowarzyszenia Autorów ZAiKS – Włast Marty Konarzewskiej

    SYNOPSISY PRAC FINAŁOWYCH SCRIPT PRO 2018

  • SCRIPT PRO 2017

    Nagroda Specjalna CANAL+
    We własnej osobie
    Arkadiusza Biedrzyckiego i Bartłomieja Konarskiego

    Druga Nagroda PISF –
    Próba matki Jakuba Stożka

    Trzecia Nagroda PISF –
    Zabawa, zabawa Miki Dunin i Kingi Dębskiej

    SYNOPSISY PRAC FINAŁOWYCH SCRIPT PRO 2017

  • SCRIPT PRO 2016

    Nagroda Główna –
    Magnetyczny Henio Moniki Purzyckiej-Olchowik
    i Małgorzaty Skolankiewicz 

    Nagroda Specjalna CANAL +
    – Król ucieczek Marcina Gwizdonia

    Druga Nagroda PISF
    – Boże Ciało Mateusza Pacewicza

    Trzecia Nagroda PISF – ex aequo
    Dzienniki Ireneusza Grzyba i Dominika L. Marca
    Powrót do Legolandu Konrada Aksinowicza

    SYNOPSISY FINAŁOWYCH PRAC SCRIPT PRO 2016

  • SCRIPT PRO 2015

    Nagroda Główna –

    Red planet white flag Jarosława Marszewskiego 

    Nagroda Specjalna CINEMAX –
    Marek Pawła Podlejskiego i Michała Szalonka

    Druga Nagroda PISF –
    Dom tułaczy Mariko Sagi

    Trzecia Nagroda PISF –
    Krew na rękach Piotra Paligi

    SYNOPSISY FINAŁOWYCH PRAC SCRIPT PRO 2015

  • SCRIPT PRO 2014

    Nagroda Główna –
    Plac zabaw Bartosza M. Kowalskiego i Stanisława Warwasa

    Nagroda Specjalna CINEMAX –
    Matka Beaty Waszkiewicz

    Druga Nagroda PISF –
    Zagubieni Julii Kowalski

    Trzecia Nagroda PISF –
    Felicja i Jezus Bartosza Blashke i Dominika Gąsiorowskiego

    SYNOPSISY FINAŁOWYCH PRAC SCRIPT PRO 2014

  • SCRIPT PRO 2013

    Nagroda Główna HBO –
    Kobro Iwony Siekierzyńskiej i Wojciecha Pawlika

    Druga Nagroda PISF –
    Kalafiory o smaku kiwi Tomasza Jurkiewicza

    Trzecia Nagroda PISF – ex aequo
    Pierwsza wojna światowa na taśmę i korbkę Piotra Faleńskiego i Cztery dni Wojciecha Kasperskiego

    SYNOPSISY FINAŁOWYCH PRAC SCRIPT PRO 2013

  • SCRIPT PRO 2012

    Nagroda Główna HBO –
    Mur Dariusza Glazera

    Druga Nagroda PISF –
    Format Henryka Dederki

    Trzecia Nagroda PISF ex aequo
    Zgoda Małgorzaty Sobieszczańskiej
    i W noc Marty Matuszak przy votum separatum Joanny Krauze w przypadku scenariusza W noc

    SYNOPSISY FINAŁOWYCH PRAC SCRIPT PRO 2012

  • SCRIPT PRO 2011

    Nagroda Główna HBO –
    Recepta Wiktora Kubicy z Gronia 

    Druga Nagroda PISF –
    Czas trampek Maksymiliana Nowickiego

    Trzecia Nagroda PISF –
    Ptak-Klepak Piotra Chrzana

    SYNOPSISY FINAŁOWYCH PRAC SCRIPT PRO 2011

  • Hartley-Merrill 2010

    Nagroda Główna –
    Waszyński Łukasza M. Maciejewskiego

    Nagroda Specjalna Marszałka Województwa Mazowieckiego –
    Jesteś Bogiem Macieja Pisuka

    Nagroda  Specjalna HBO –
    Mem Mateusza Jemioła, Tomasza Zasady

  • Hartley-Merrill 2009

    Nagroda Główna –
    Potrójna misja Adama Baumana 

    Nagroda Specjalna Marszałka Województwa Mazowieckiego –
    Sudoku Tomasza Świerczyńskiego

    Nagroda  Specjalna HBO –
    Lęk wysokości Bartka Konopki i Piotra Borkowskiego

  • Hartley-Merrill 2008

    Nagroda Główna –
    Letnie przesilenie Michała Rogalskiego

    Nagroda Specjalna HBO –
    Dwa światy, zaświaty Agaty Nowak

    Nagroda Specjalna PISF –
    Derby Tomasza Szafrańskiego, Marcina Litewki, Jarosława Banaszka

    Tekst Letnie przesilenie zajął 2. miejsce w Międzynarodowej Edycji Konkursu Scenariuszowego Hartley-Merrill 2008

  • Hartley-Merrill 2007

    Nagroda Główna –
    Tamagotchi Marcina Wrony i Grażyny Treli

    Nagroda Specjalna HBO –
    Przestrzenie nieba Tomasza Szafrańskiego

    Wyróżnienie Instytutu Adama Mickiewicza –
    Ki Pawła Ferdka

    Tekst Tamagotchi zdobył 3. miejsce w Edycji Międzynarodowej Konkursu Hartley-Merrill 2007

  • Hartley-Merrill 2006

    Nagroda Główna –
    Zdjęcie Macieja Adamka 

    Nagroda Specjalna HBO –
    Proboszcz Dawida Kędzi

    Nagroda Specjalna Prokom Talent –
    Lamus Wojciecha Pawlika

    Nagroda Specjalna PISF – ex aequo –
    Rozmowy nocą Karoliny Szymczyk- Majchrzak
    i Pocztówka z Londynu Anny Dykczak

    Wyróżnienie –
    Karaluchy, te ohydne robale Michała Kalickiego

Kontakt

ul. Chełmska 21 00-724 Warszawa
tel./fax + (48 22) 851 10 56, 851 10 57, 851 10 67
Biuro czynne w godz. 9:30–16:30.
NIP: 521-31-68-430 REGON: 017400539 KRS: 0000018293

koordynator merytoryczny konkursu Script Pro
Filip Marczewski

koordynatorka konkursu
Agnieszka Tuszyńska

atuszynska@wajdaschool.pl

Konto Fundacji Szkoła Wajdy:
Bank PEKAO S.A. nr rachunku: 39 1240 6292 1111 0010 3197 6010
tytuł przelewu: SCRIPT PRO

 

Aktualności

Partnerzy

Mastercard OFF CAMERA – Międzynarodowy Festiwal Kina Niezależnego to jedna z największych tego typu imprez w Europie. Rekordowo wysokie nagrody i promocja kina niezależnego wyróżniają imprezę na mapie festiwalowej na całym świecie. W ramach filmowej majówki w Krakowie publiczność z całego świata koncentruje się na kinie niezależnym, odważnym zarówno treściowo i formalnie oraz takim, które stawia na wartko opowiedziane, fascynujące historie. Najważniejszą częścią festiwalu jest Konkurs Główny Wytyczanie Drogi, w którym dziesięć pierwszych lub drugich filmów z całego świata rywalizuje o Krakowską Nagrodę Filmową – sto tysięcy dolarów, przyznawaną przez międzynarodowe Jury. Ważny jest również Konkurs Polskich Filmów Fabularnych z Nagrodą Kulczyk Foundation. Mastercard OFF CAMERA przyciąga najbardziej gorące nazwiska ze świata filmu i serialu. Festiwalowi towarzyszy konwent dla miłośników seriali – SerialCon, a także specjalna strefa wydarzeń branżowych Mastercard OFF CAMERA Pro Industry.
www.offcamera.pl

SFP-logo-PL_color_biale_tlo

Stowarzyszenie Filmowców Polskich – największa w Polsce organizacja zrzeszająca ludzi filmu. Od 1966 roku nieprzerwanie dba o interesy twórców i środowiska filmowego. Zakres działania SFP jest niezwykle szeroki. Od ochrony filmowców i zawodów filmowych, poprzez zbiorowy zarząd prawami autorskimi, aż po promocję i upowszechnianie kultury filmowej w Polsce i za granicą oraz produkcję filmową.
www.sfp.org.pl

 

Stowarzyszenie Autorów ZAiKS – najstarsza i największa polska organizacja zbiorowego zarządzania prawami autorskimi. Użytkownikom twórczości ułatwia legalne korzystanie z utworów, a dla twórców zbiera tantiemy. Działa od ponad 100 lat. Zrzesza kompozytorów, autorów tekstów, scenarzystów, dramatopisarzy, choreografów oraz twórców innych dziedzin sztuki. Jest też jednym z największych mecenasów kultury w Polsce.
www.zaiks.org.pl

 

Storytel – pierwsza na świecie cyfrowa usługa abonamentowa, umożliwiająca streaming audiobooków na telefonach i tabletach. Serwis powstał w Szwecji w 2005 roku. Aplikacja jest dostępna na ponad 20 rynkach na całym świecie. W Polsce Storytel działa od lutego 2016 roku. W ramach abonamentu użytkownicy mają nieograniczony dostęp do blisko 80 000 tytułów w języku polskim i angielskim.
www.storytel.pl

Wytwórnia Filmów Dokumentalnych i Fabularnych  to legendarna instytucja, w której od ponad 70 lat powstają polskie filmy. Została założona w 1949 roku, na początku jako ośrodek produkcji filmów dokumentalnych i Polskiej Kroniki Filmowej, wkrótce stając się ważnym ośrodkiem dla filmu fabularnego. Tu rodziły się i rozkwitały najważniejsze trendy w polskim kinie dokumentalnym – od pierwszych realizacji powojennych, poprzez legendarną „czarną serię” i najsłynniejsze filmy dokumentalne lat 60-tych, 70-tych i 80-tych, aż po dokumenty czasu przełomu. W halach, laboratoriach i w montażowniach Wytwórni powstały słynne dzieła m.in.: Andrzeja Wajdy, Jerzego Antczaka, Krzysztofa Zanussiego, Krzysztofa Kieślowskiego, Jerzego Hoffmana. Obecnie WFDiF w Warszawie jest największym ośrodkiem produkcji filmowej w Polsce. To także miejsce szczególnie przyjazne debiutantom. Wyprodukowane przez WFDiF debiuty zdobywają serca polskich i zagranicznych widzów i obsypywane są nagrodami na całym świecie. Wytwórnia digitalizuje, odnawia i udostępnia klasykę polskiego filmu. Już odrestaurowane filmy fabularne, dokumentalne, Polska Kronika Filmowa, animacje można obejrzeć na platformie streamingowej 35mm.online.  
www.wfdif.pl 

 

Fundacja Kyoto-Kraków – organizacja pożytku publicznego założona w 1988 roku przez Andrzeja Wajdę i Krystynę Zachwatowicz. W 1987 Andrzej Wajda został laureatem Nagrody Kyoto Fundacji Inamori. Wraz z żoną całą sumę nagrody (około 400 tysięcy dolarów) przeznaczyli na założenie Fundacji, której celem była budowa Centrum (dziś Muzeum) Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha dla ekspozycji bezcennej kolekcji sztuki japońskiej, ofiarowanej w 1926 roku przez Feliksa Jasieńskiego Muzeum Narodowemu w Krakowie. Andrzej Wajda w swoim testamencie postanowił, że tantiemy z jego filmów trafią do Fundacji Kyoto – Kraków i zostaną przeznaczone na stypendia dla uzdolnionej artystycznie młodzieży oraz dla studentów Szkoły Wajdy (Wajda School) w Warszawie. Krystyna Zachwatowicz-Wajda mogła zrealizować testament w 2019 roku i teraz Fundacja, oprócz stypendiów, przyznaje także Nagrodę imienia Andrzeja Wajdy za działalność społeczną (laureatami są Jurek Owsiak, Adam Wajrak i Janina Ochojska), kontynuuje współpracę z Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha oraz wspiera Szkołę Języka Japońskiego, dla której siedzibę wybudowała w 2005 roku.
https://manggha.pl/fundacja-kyoto-krakow