Finałowe scenariusze w kategorii FILM
Finałowe scenariusze w kategorii FILM wybrało jury w składzie: Grzegorz Stępniak (dyrektor programowy, OFF Camera), Aleksander Pietrzak (scenarzysta, reżyser, Stowarzyszenie Filmowców Polskich), Michał Komar (scenarzysta, wiceprzewodniczący Zarządu Stowarzyszenia Autorów ZAiKS), Agnieszka Smoczyńska (scenarzystka, reżyserka, Wajda School), Mateusz Pacewicz (scenarzysta, Wajda School).
W kategorii AUDIO: Marcin Kardach (reżyser słuchowisk, Storytel), Małgorzata Semil (przewodnicząca Sekcji Autorów Dzieł Dramatycznych ZAiKS-u), Janusz Kukuła (dyrektor – główny reżyser Teatru Polskiego Radia).
Wcześniej prace ocenione były przez komisję selekcyjną. Scenariusze filmów fabularnych rekomendowali: Małgorzata Sobieszczańska (scenarzystka), Magda Sendecka (dziennikarka), Iwona Siekierzyńska (scenarzystka, reżyserka), Michał Walczak (dramaturg, reżyser), Tomasz Jurkiewicz (scenarzysta, reżyser) i Andrzej Titkow (scenarzysta, reżyser). Scenariusze słuchowisk do kolejnego etapu wskazali: Marta Rebzda (autorka słuchowisk, reportażystka radiowa i telewizyjna, Polskie Radio), Marcin Zwierzchowski (Executive Producer, Storytel) i Filip Marczewski (scenarzysta, reżyser, Szkoła Wajdy).
SCRIPT PRO jest najważniejszym polskim konkursem dla scenarzystów na początku kariery. Dla scenarzystów konkurs jest szansą na rozwój, a dla producentów gwarancją, że wybrane spośród kilkuset zgłoszeń finałowe teksty zasługują na uwagę. Od 2020 roku do kategorii FILM FABULARNY dołączyła nowa kategoria AUDIO dla scenariuszy słuchowisk, organizowana we współpracy ze Storytel – platformą oferującą streaming audiobooków, seriali audio, słuchowisk i podcastów. Nowa kategoria konkursowa jest odpowiedzią na coraz szybciej rozwijający się rynek rozrywki audio i zapotrzebowanie na wysokiej jakości teksty.
Najnowsze filmy fabularne zrealizowane na podstawie scenariuszy wyróżnionych w konkursie SCRIPT PRO to między innymi: „Powrót do tamtych dni” Konrada Aksinowicza wg scenariusza pt. Powrót do Legolandu (Trzecia Nagroda PISF 2016), Sonata Bartosza Blaschke (Druga Nagroda PISF 2018), Detektyw Bruno Mariusza Paleja i Magdaleny Nieć wg scenariusza Marcina Ciastonia i Ewy Rozenbajgier (Honorowe Wyróżnienie 2019), Za duży na bajki Kristoffera Rusa wg scenariusza Agnieszki Dąbrowskiej (finalistka 2019), Prime time Jakuba Piątka, na podstawie scenariusza reżysera i Łukasza Czapskiego (finaliści 2019), Bo we mnie jest seks Katarzyny Klimkiewicz, na podstawie scenariusza pt. Jesienna dziewczyna, który reżyserka napisała wspólnie z Patrycją Mnich (Nowak) (finalistki 2018), Hiacynt w reżyserii Piotra Domalewskiego na podstawie scenariusza Marcina Ciastonia pt. Gorzki fiolet (finalista 2016).
Organizatorzy konkursu:
Wajda School i Festiwal Mastercard OFF CAMERA
Partnerzy:
Stowarzyszenie Filmowców Polskich, Stowarzyszenie Autorów ZAiKS, Storytel, Fundacja Kyoto-Kraków i Teatr Polskiego Radia