Tematem sesji była współpraca reżysera z innymi profesjonalistami filmowymi: scenarzystą, operatorem, producentem, aktorami, reżyserem castingu, scenografem, rekwizytorem, dźwiękowcem i montażystą.
Program trzeciej sesji łączył w sobie wykłady prowadzone przez naszych wykładowców, analizę scen i konsultacje scenariuszowe, poszukiwania lokalizacji, próby, zdjęcia i montaż.
Podczas specjalnie przygotowanego dla EKRAN+ wykładu online On working with actors Volkera Schlöndorffa mieliśmy okazję dowiedzieć się, jak współpracować z aktorami, podczas gdy Ildiko Enyedi w swoim wykładzie Inspiration in film przeprowadziła nas przez proces poszukiwania narzędzi pomocnych przy stworzeniu pożądanej atmosfery w filmie.
Przed rozpoczęciem zdjęć uczestnicy i wykładowcy EKRAN+: Ildiko Enyedi, Paweł Pawlikowski i Denijal Hasanovic dokładnie przeanalizowali wszystkie sceny. Następnie uczestnicy mieli trochę czasu na ich przepisanie i ostatnie poprawki.
Główne zdjęcia były poprzedzone wizytacjami lokacji wraz z opiekunami, operatorami i scenografami, a także wszelkimi działaniami przedprodukcyjnymi, takimi jak poszukiwania drugiej lokacji, próby z aktorami, przymierzanie kostiumów, rysowanie storyboardów.
Po kilku intensywnych dniach byliśmy w końcu gotowi do rozpoczęcia zdjęć. Produkcja 9 scen trwała 3 dni. Każda ekipa miała do dyspozycji jeden dzień na zdjęcia i jeden dzień na montaż. Dzięki wsparciu i pracy grupowej każdej z ekip udało nam się nakręcić wszystko na czas.
Zdjęcia z poszczególnych planów zdjęciowych znajdują się tutaj oraz na Facebooku programu EKRAN+.
Równolegle z pracami na planie odbywały się indywidualne analizy scenariuszy/treatmentów on-line z Margaret Glover i Pierrem Agthe.
Trzecia sesja zakończyła się projekcją i analizą zrealizowanych scen.
Co prawda ostatnia sesja stacjonarna już za nami, ale jeszcze nie zakończyliśmy programu. Do zobaczenia w grudniu podczas sesji follow-up!
EKRAN+ wspierany przez Program Unii Europejskiej Kreatywna Europa komponent MEDIA jest wspólnym projektem Wajda Studio i Szkoły Wajdy, Focal (Szwajcaria), Austriackiego Instytutu Filmowego, Chorwackiego Funduszu Audiowizualnego, Litewskiego Centrum Filmowego ze wsparciem Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej i Stowarzyszenia Filmowców Polskich. Partnerzy technologiczni: Heliograf i Koi Studio.