Celem Nespresso Talents jest wyłonienie największych talentów filmowych z całego świata. W konkursie może wziąć udział każdy. Projekt skierowany jest jednak przede wszystkim do studentów szkół filmowych i młodych twórców, którzy chcą opowiedzieć historię kobiety, która robi niezwykłe rzeczy. Kobiety, która zmienia rzeczywistość, pomaga, inspiruje, dokonuje realnej zmiany w swoim otoczeniu. Interpretacja tegorocznego tematu The Difference She Makes jest dowolna. Ważne, by opowiedziane historie pokazywały siłę, talent i innowacyjność kobiet, które robią zwyczajnie małe i nadzwyczajnie wielkie rzeczy. Film musi trwać trzy minuty i być nakręcony w formacie wertykalnym (9:16).
Alfonso Gonzalez, Chief Customer Officer w Nespresso wyjaśnia: „Nespresso szuka osób, które myślą inaczej, które są przygotowane, by iść dalej, przesuwać granice i pokazywać swoją kreatywność w tym, co robią. Dlatego jesteśmy tak dumni, że możemy angażować się w wydarzenia filmowe, które promują młode talenty i innowacyjność w filmie”.
Poprzez pracę z młodymi filmowcami Nespresso kontynuuje zobowiązanie, by dokonywać zmian na lepsze. Nespresso 14 lat temu uruchomiło program zrównoważonego rozwoju, który przejawia się m.in. edukowaniem kobiet i zachęcaniem, by zostały agronomkami i plantatorkami kawy. Potencjał, jaki tkwi w kobietach, wpływa nie tylko na jakość kawy, ale także na ich rodziny i społeczność.
Do konkursu Nespresso Talents filmy można zgłaszać od 8 lutego do 25 marca na stronie https://www.nespresso.com/talents/int/en/home.
Jury ogłosi shortlistę 15 filmów, które będzie można oglądać na stronie konkursu. Finalnie jury wybierze trzy zwycięskie filmy, których twórcy otrzymają nagrodę pieniężną: 5000 euro za pierwsze miejsce, po 3000 euro za miejsca drugie i trzecie. Laureaci zwycięskich filmów otrzymają także zaproszenie na Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Cannes, gdzie zostaną oficjalnie ogłoszeni i uhonorowani. Dodatkowo laureaci konkursu wezmą udział w specjalnych sesjach mentoringowych w Cannes z reprezentantami Semaine de la Critique i w Berlinie ze specjalistami z sekcji Berlinale Talents. W zeszłym roku do konkursu zgłoszono 317 filmów z ponad 40 krajów.
Więcej informacji znajduje się na stronie: https://www.nespresso.com/talents/int/en/home
Nespresso Talents
Platforma Nespresso Talents powstała po to, by inspirować filmowców na całym świecie do tworzenia pozytywnych zmian, by odkrywać talenty i inspirować się nawzajem. Konkurs wpisuje się także w coraz silniejszy trend filmików kręconych w pionie. Popularność tej formy filmowania wzrosła w ciągu ostatnich pięciu lat o 600 procent.
Nespresso od lat wspiera kinematografię. W 2018 roku będzie Platynowym Partnerem nagród EE British Academy Film Awards (BAFTA) i Official Coffee Partnerem podczas Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Berlinale – już trzeci rok z rzędu.
Ważne fakty
Ważne daty:
***
Nestlé Nespresso SA
Nestlé Nespresso SA jest pionierem i punktem odniesienia na rynku porcjowanej kawy najwyższej jakości. Firma współpracuje z ponad 70 tys. rolników w 12 krajach w ramach programu AAA Sustainable Quality™, który ma na celu wdrażanie zasad zrównoważonego rozwoju na plantacjach i w ich okolicach. Stworzony w 2003 roku we współpracy z Rainforest Alliance program pozwala poprawić ilość i jakość zbiorów, zapewniając zrównoważoną produkcję kawy wysokiej jakości i poprawiając jakość życia plantatorów i ich społeczności.
Główna siedziba Nespresso znajduje się w szwajcarskiej Lozannie, a firma prowadzi działalność w 69 krajach i zatrudnia ponad 12 tys. osób. W 2016 roku sieć punktów sprzedaży Nespresso obejmowała ponad 600 placówek.
Więcej informacji dostępne jest na firmowej stronie Nespresso: www.nestle-nespresso.com
Źródło: Informacja prasowa