Rekrutacja
Nespresso po raz trzeci organizuje konkurs filmowy Nespresso Talents, w tym roku na temat: The Difference She Makes. Od 8 lutego do 25 marca każdy, kto interesuje się filmem i zna kobietę, która robi niesamowite rzeczy może zgłosić swój film na stronie konkursu: https://www.nespresso.com/talents/int/en/home. Nagroda główna to 5000 Euro i wyjazd na Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Cannes.

Celem Nespresso Talents jest wyłonienie największych talentów filmowych z całego świata. W konkursie może wziąć udział każdy. Projekt skierowany jest jednak przede wszystkim do studentów szkół filmowych i młodych twórców, którzy chcą opowiedzieć historię kobiety, która robi niezwykłe rzeczy. Kobiety, która zmienia rzeczywistość, pomaga, inspiruje, dokonuje realnej zmiany w swoim otoczeniu. Interpretacja tegorocznego tematu The Difference She Makes jest dowolna. Ważne, by opowiedziane historie pokazywały siłę, talent i innowacyjność kobiet, które robią zwyczajnie małe i nadzwyczajnie wielkie rzeczy. Film musi trwać trzy minuty i być nakręcony w  formacie wertykalnym (9:16).

Alfonso Gonzalez, Chief Customer Officer w Nespresso wyjaśnia: „Nespresso szuka osób, które myślą inaczej, które są przygotowane, by iść dalej, przesuwać granice i pokazywać swoją kreatywność w tym, co robią. Dlatego jesteśmy tak dumni, że możemy angażować się w wydarzenia filmowe, które promują młode talenty i innowacyjność w filmie”.

Poprzez pracę z młodymi filmowcami Nespresso kontynuuje zobowiązanie, by dokonywać zmian na lepsze. Nespresso 14 lat temu uruchomiło program zrównoważonego rozwoju, który przejawia się m.in. edukowaniem kobiet i zachęcaniem, by zostały agronomkami i plantatorkami kawy. Potencjał, jaki tkwi w kobietach, wpływa nie tylko na jakość kawy, ale także na ich rodziny i społeczność.

Do konkursu Nespresso Talents filmy można zgłaszać od 8 lutego do 25 marca na stronie https://www.nespresso.com/talents/int/en/home

Jury ogłosi shortlistę 15 filmów, które będzie można oglądać na stronie konkursu. Finalnie jury wybierze trzy zwycięskie filmy, których twórcy otrzymają nagrodę pieniężną: 5000 euro za pierwsze miejsce, po 3000 euro za miejsca drugie i trzecie. Laureaci zwycięskich filmów otrzymają także zaproszenie na Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Cannes, gdzie zostaną oficjalnie ogłoszeni i uhonorowani. Dodatkowo laureaci konkursu wezmą udział w specjalnych sesjach mentoringowych w Cannes z reprezentantami Semaine de la Critique i w Berlinie ze specjalistami z sekcji Berlinale Talents. W zeszłym roku do konkursu zgłoszono 317 filmów z ponad 40 krajów.

Więcej informacji znajduje się na stronie: https://www.nespresso.com/talents/int/en/home

Dodatkowe informacje

Nespresso Talents

Platforma Nespresso Talents powstała po to, by inspirować filmowców na całym świecie do tworzenia pozytywnych zmian, by odkrywać talenty i inspirować się nawzajem. Konkurs wpisuje się także w coraz silniejszy trend filmików kręconych w pionie. Popularność tej formy filmowania wzrosła w ciągu ostatnich pięciu lat o 600 procent. 

Nespresso od lat wspiera kinematografię. W 2018 roku będzie Platynowym Partnerem nagród EE British Academy Film Awards (BAFTA) i Official Coffee Partnerem podczas Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Berlinale – już trzeci rok z rzędu.

Ważne fakty

  • W 2018 roku Nespresso jedenasty rok z rzędu jest Oficjalnym Partnerem Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Cannes. W uznaniu dla młodych twórców Nespresso po raz ósmy wręczy nagrodę Grand Prix Nespresso dla reżysera najlepszego debiutu w sekcji La Semaine de la Critique.
  • Na stronie: https://www.nespresso.com/talents/int/en/home będą publikowane wszystkie informacje dotyczące konkursu: shortlista 15 filmów, informacje od jurorów, regulamin udziału w konkursie i ogłoszenie zwycięzców.

Ważne daty:

  • 8 lutego: ogłoszenie Nespresso Talents 2018
  • 25 marca: zamknięcie przyjmowania zgłoszeń do konkursu
  • 11 maja: ogłoszenie zwycięzców podczas Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Cannes

***

Nestlé Nespresso SA

Nestlé Nespresso SA jest pionierem i punktem odniesienia na rynku porcjowanej kawy najwyższej jakości. Firma współpracuje z ponad 70 tys. rolników w 12 krajach w ramach programu AAA Sustainable Quality™, który ma na celu wdrażanie zasad zrównoważonego rozwoju na plantacjach i w ich okolicach. Stworzony w 2003 roku we współpracy z Rainforest Alliance program pozwala poprawić ilość i jakość zbiorów, zapewniając zrównoważoną produkcję kawy wysokiej jakości i poprawiając jakość życia plantatorów i ich społeczności.

Główna siedziba Nespresso znajduje się w szwajcarskiej Lozannie, a firma prowadzi działalność w 69 krajach i zatrudnia ponad 12 tys. osób. W 2016 roku sieć punktów sprzedaży Nespresso obejmowała ponad 600 placówek.

Więcej informacji dostępne jest na firmowej stronie Nespresso: www.nestle-nespresso.com

Źródło: Informacja prasowa

 

Galeria