Tegoroczny tytuł konkursu brzmiał The Difference She Makes, a trzyminutowy film miał być nakręcony w formacie wertykalnym (9:16). Bohaterką zwycięskiego filmu Anny Zoll jest kobieta, która wolny czas spędza w szpitalu z noworodkami, niechcianymi lub odebranymi biologicznym rodzicom. Jej terapia sercem to dawanie dzieciom ciepła, czułości, kojenie samotności, a tym samym pomaganie w rozwijaniu słuchu, lepszym krążeniu krwi, oddechu i ogólnym rozwoju.
„Poprzez mój film Terapia sercem chciałam pokazać, że każdy z nas może ofiarować coś wielkiego tym najmniejszym, zwłaszcza w ich pierwszych, tak bardzo samotnych dniach życia – mówi Anna Zoll, scenarzystka i reżyserka filmu. – Jeśli choćby jedna osoba po obejrzeniu mojego filmu zrobi terapię sercem, będzie to największy sukces tego filmu” – dodaje.
Jury konkursu Nespresso Talents obradowało w składzie: Vincent Perez – aktor, Tonie Marshall – reżyserka i Myriam Sainz – partner Nespresso przy programach zrównoważonego rozwoju wspierających kobiety jako plantatorki kawy i agronomki. Pod koniec 2017 roku wśród 440 agronomów w ramach tego właśnie programu Nespresso ponad 30 proc. stanowiły kobiety.
Pierwsze miejsce i nagrodę w wysokości 5000 Euro otrzymał Kiran Pokharel (Nepal) za film Wings. Na drugim miejscu ex aequo z filmem Anny Zoll uplasował się Mans Berthas (Szwecja) z filmem Isle of Capri, który także otrzymał nagrodę pieniężną w wysokości 3000 Euro. Troje laureatów konkursu Nespresso Talents weźmie udział w specjalnych sesjach mentoringowych w Cannes z reprezentantami Semaine de la Critique. Nespresso od lat wspiera filmowe talenty – podczas festiwalu nagrodzi już po raz ósmy nagrodą Grand Prix Nespresso reżysera najlepszego debiutu właśnie w sekcji La Semaine de la Critique.
Ambasadorami polskiej edycji konkursu byli: Kinga Dębska – reżyserka, Karolina Korwin-Piotrowska – dziennikarka i felietonistka oraz Łukasz Maciejewski – dziennikarz i krytyk filmowy.
Na shortliście 10 najlepszych filmów w konkursie Nespresso Talents była także druga Polka – Julia Ruszczyńska, która w filmie 7a+ przedstawia historię 10-letniej Poli i jej wspinaczkowej pasji.
***
Dodatkowe informacje:
Anna Zoll
Pochodzi z Puszczykowa pod Poznaniem, prowadzi własną firmę konsultingową, w której zajmuje się obsługą branży turystycznej. Jest początkującą scenarzystką. Obecnie pracuje nad scenariuszem filmu pełnometrażowego pt. Black Pearl, który oparty jest na prawdziwej historii. Jej motto życiowe brzmi: „Nigdy nie będę wiedziała, co potrafię, dopóki tego nie spróbuję”.
Konkurs Nespresso Talents powstał po to, by inspirować filmowców na całym świecie do tworzenia pozytywnych zmian, odkrywać młode talenty i inspirować. Alfonso Gonzalez, Chief Customer Officer w Nespresso powiedział, inaugurując tegoroczną edycję konkursu, że Nespresso chce zachęcać filmowców do tworzenia pozytywnych zmian wokół siebie, do pokazywania rzeczywistości, która ich otacza i która może być inspiracją dla innych. Bohaterkami filmów w formacie wertykalnym, nie dłuższym niż 3 minuty, miały być kobiety, ich siła, talent i innowacyjność w tworzeniu rzeczy zwyczajnie małych i nadzwyczajnie wielkich.
Nespresso od lat wspiera filmowe talent I światową kinematografię. W tym roku marka jest oficjalnym partnerem takich festiwali jak: BAFTA, TriBeCa, Rencontres du 7ème Art Lausanne, Berlinale oraz międzynarodowych wydarzeń filmowych w Cannes, Karlowych Warach, Morelii, Wiedniu, San Sebastian, Cluj i Zurychu.
Więcej informacji na temat konkursu Nespresso Talents znajduje się na stronie: https://www.nespresso.com/talents/int/en/home
Film Heart Therapy, reż. Anna Zoll: https://www.nespresso.com/talents/int/en/home/video/Heart-Therapy
Film 7a+, reż. Julia Ruszczyńska: https://www.nespresso.com/talents/int/en/home/video/7a-plus
***
Nestlé Nespresso SA
Nestlé Nespresso SA jest pionierem i punktem odniesienia na rynku porcjowanej kawy najwyższej jakości. Firma współpracuje z ponad 70 tys. rolników w 12 krajach w ramach programu AAA Sustainable Quality™, który ma na celu wdrażanie zasad zrównoważonego rozwoju na plantacjach i w ich okolicach. Stworzony w 2003 roku we współpracy z Rainforest Alliance program pozwala poprawić ilość i jakość zbiorów, zapewniając zrównoważoną produkcję kawy wysokiej jakości i poprawiając jakość życia plantatorów i ich społeczności.
Główna siedziba Nespresso znajduje się w szwajcarskiej Lozannie, a firma prowadzi działalność w 69 krajach i zatrudnia ponad 12 tys. osób. W 2016 sieć punktów sprzedaży Nespresso obejmowała ponad 600 placówek. Więcej informacji dostępne jest na firmowej stronie Nespresso: www.nestle-nespresso.com
Źródło: Informacja prasowa Nespresso Talents