Rekrutacja
Szkoła Wajdy zaprasza na pitching wybranych projektów filmowych rozwijanych przez studentów podczas kursów – fabularnego STUDIO PRÓB, dokumentalnego DOK PRO, scenariuszowego SCRIPT oraz kursu dla producentów DEVELOPMENT KREATYWNY.

18 października | godz. 11.00 | Kinoteka (PKiN, pl. Defilad 1, sala 6, II p.)

Pitching odbędzie się podczas 35. Warszawskiego Festiwalu Filmowego w ramach CentEast Market – którego celem jest promowanie kina z Europy Środkowo-Wschodniej na arenie międzynarodowej oraz stworzenie miejsca spotkań dla agentów sprzedaży, dystrybutorów, selekcjonerów festiwalowych i producentów z całego świata.

Prezentację poprowadzi Joanna Malicka.

Wykładowczyni Wajda School na kursie DEVELOPMENT KREATYWNY. Producentka filmowa, kierownik produkcji, filmoznawczyni i dziennikarka. Po studiach filmoznawczych na Uniwersytecie Śląskim (1996–2001) studiowała produkcję w PWSTiF w Łodzi (2008–2011) oraz skończyła kurs producentów kreatywnych w Szkole Wajdy (2011). Przez kilka lat pracowała jako agent sprzedaży, od 2012 roku wykłada na Wydziale Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego. Prowadzi własną firmę, w ramach której produkuje filmy krótkometrażowe i rozwija projekty dokumentalne, a także współpracuje z firmą No Sugar Films. Autorka tekstów z zakresu współczesnej historii kina.

Wstęp wolny. Nie wymaga akredytacji. Rezerwacja miejsc: info@wajdaschool.pl

Prezentowane projekty:

Amerykański sen – Marek Skrzecz

Film inspirowany prawdziwymi wydarzeniami. Historia nastoletniego Szymona, który z braku perspektyw i na przekór ojcu chce wyrwać się z małego miasteczka i pewnego dnia postanawia zostać zapaśnikiem amerykańskiego wrestlingu.

Projekt rozwijany w ramach kursu fabularnego STUDIO PRÓB.
Pełnometrażowy film fabularny, komediodramat na etapie prac nad scenariuszem.
Poszukiwany producent oraz scenarzysta, którzy pomogą w dalszym rozwoju projektu.
Kontakt: mar.skrzecz@wp.pl

Marek Skrzecz – reżyser i montażysta filmowy. Absolwent Akademii Filmu i Telewizji. Autor wielokrotnie nagradzanych teledysków i filmów dokumentalnych. Współpracował z fundacją GPAS Praga Północ, dla której prowadził warsztaty filmowe z trudną młodzieżą. Jego film dokumentalny Amerykański sen otrzymał nagrodę publiczności podczas 33. Warszawskiego Festiwalu Filmowego. Amerykański sen był również dystrybuowany w polskich kinach i znalazł się w zestawie najlepszych polskich filmów krótkometrażowych 2018.

Dyjak – Arkadiusz Bartosiak

Historia zmagań artysty – Marka Dyjaka – z traumatyczną przeszłością. Film o próbie odnalezienia się w nowym życiu i odzyskania kontaktu z jedynym dzieckiem. Dyjak przygotowuje właśnie nowy album. Marzy o tym, aby jeden utwór na płycie zaśpiewać wraz z córką. Portret niezwykłego artysty, ale także film o drodze do odkupienia i szansie na naprawienie win.

Projekt rozwijany w ramach kursu dokumentalnego DOK PRO.
Dokument na etapie przygotowania produkcji.
Produkcja Kalejdoskop Film.
Poszukiwani: koproducenci,  partnerzy, inwestorzy, nadawcy.
Kontakt: a.bartosiak@gmail.com

Arkadiusz Bartosiak jest absolwentem Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego i reżyserii w Warszawskiej Szkole Filmowej. Wiele lat pracował jako reporter i korespondent zagraniczny. Ma na koncie trzy książki dziennikarskie. Jest reżyserem krótkich metraży, filmów dokumentalnych i reklam.

Mokradełko – Kamila Tarabura

Scenariusz powstaje w oparciu o reportaż Katarzyny Surmiak-Domańskiej. Jest to dramat psychologiczny romansujący z thrillerem, w którym przyglądamy się relacjom trzech kobiet zmagających się z rodzinną traumą. Scenariusz został nagrodzony na festiwalu Script Wars.

Projekt rozwijany podczas kursu fabularnego STUDIO PRÓB.
Pełnometrażowy film fabularny na etapie pracy nad scenariuszem.
Poszukiwany producent.
Kontakt: kamila.tarabura@gmail.com

Kamila Tarabura – reżyserka, scenarzystka. Autorka teledysków i kampanii społecznych. Doświadczenie zdobywała także na planach filmowych jako asystentka reżysera. Aktualnie realizuje swój 30-minutowy film w Studiu Munka i pracuje nad scenariuszem pełnometrażowym.

Okawango – Adam Uryniak

Czterdziestokilkuletni menadżer klubu ze striptizem zakochuje się w starszej o kilkanaście lat kobiecie. Nieoczekiwanie uczucie staje się dla niego szansą na zmianę dotychczasowego życia.

Projekt rozwijany podczas kursu fabularnego STUDIO PRÓB.
Pełnometrażowy film fabularny na etapie pracy nad scenariuszem.
Poszukiwany producent.
Kontakt: adam_uryniak@poczta.fm

Adam Uryniak – doktor filmoznawstwa Uniwersytetu Jagiellońskiego. Absolwent kursu Studio Prób w Wajda School. Wieloletni współpracownik Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie, autor wizualizacji i wideoesejów zrealizowanych na potrzeby wystawy Wajda w Muzeum Narodowym w Krakowie, kurator wystawy Materia kina w Narodowym Centrum Kultury Filmowej, autor filmów krótkometrażowych i dokumentalnych.

Poskromienie złośnicy – Katarzyna Szyngiera

Młoda reżyserka, Ukrainka, przyjeżdża do polskiego prowincjonalnego teatru, by przygotować premierę feministycznego spektaklu. Napotyka szereg trudności: szowinistycznego dyrektora, zespół aktorski o konserwatywnych poglądach, pracowników technicznych pełnych uprzedzeń na tle narodowościowym. Podobnie jak w filmie Aktorzy prowincjonalni Agnieszki Holland, zespół teatralny jest tu metaforą społeczeństwa, w Poskromieniu złośnicy służącą do analizy mechanizmów działania jego patriarchalnej struktury.

Projekt rozwijany w ramach kursu fabularnego STUDIO PRÓB.
Pełnometrażowy film fabularny na etapie pracy nad scenariuszem.
Poszukiwane finansowanie.
Kontakt: kasiaszyngiera@gmail.com

Katarzyna Szyngiera – reżyserka, absolwentka Wydziału Reżyserii Dramatu Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie. Zajmuje się teatrem dokumentalnym i politycznym. W 2019 roku zainicjowała projekt Uchodźczynie w ramach Biennale Warszawa. Autorka wielu spektakli teatralnych m.in. Lwów nie oddamy! (Teatr im. Wandy Siemaszkowej w Rzeszowie), Bóg w dom oraz Swarka (Teatr Polski w Bydgoszczy) stworzonych na bazie reportaży, których jest współautorką z Mirosławem Wlekłym (publikowanych m.in. w magazynie „Duży Format”). W ramach projektu WFDiF Teatroteka zrealizowała teatr telewizji Zgaga.

Sfora – Rafał Sakowski

Grupa więźniów w zakładzie karnym w Goleniowie otrzymuje szansę uczestnictwa w programie resocjalizacyjnym powadzonym przez kapitana Tomasza. W ciągu sześciu tygodni mają wytresować trudne i nieufne psy tak, by mogły być adoptowane. Więźniowie pod wpływem relacji z psami mierzą się z wypartymi emocjami, kapitan Tomasz stara się utrzymać swój program i stawia czoła walce z administracją. Film o wykorzystywaniu szans jakie daje nam życie i o więziach człowieka ze zwierzętami.

Projekt rozwijany podczas kursu dla producentów DEVELOPMENT KREATYWNY.
Pełnometrażowy film dokumentalny na etapie post-produkcji.
Poszukiwany: nadawca telewizyjny, agent sprzedaży oraz dom post-produkcji obrazu.
Kontakt: rafal@sakowski.biz.pl

Rafał Sakowski – aspirujący producent filmowy. Na swoim koncie ma produkcje krótkometrażowe (np. Backfist reż. T. Chudy, Part Ways reż. G. Schuijl) oraz filmy interaktywne, eksperymentował z cinematic VR. Poza filmem Sfora obecnie pracuje nad trzema filmami dokumentalnymi: Będziesz szczęśliwa (reż. R. Misztela), Nina (reż. T. Chudy) oraz Gypsy Gadji (reż. D. Raimanova) oraz rozwija pierwszy film fabularny. Członek sekcji młodych KIPA. Absolwent Prawa na Wydziale Prawa i Administracji UJ, Organizacji Produkcji FIlmowej i Telewizyjnej w Szkole Filmowej im. K. Kieślowskiego (wcześniej WRiTv UŚ), a także licznych kursów z zakresu sztuki filmowej (scenopisarskich, producenckich czy montażowych). 

Skaner – Roman Przylipiak

Akcja filmu rozgrywa się w Polsce w roku 2045. Nie ma już uchodźców. Trwa program Czysta Polska. Wszyscy są sprawdzani specjalnymi urządzeniami, które skanując ludzkie oko, są w stanie określić precyzyjnie poziom polskości obywateli. Tylko prawdziwi Polacy mają prawo pobytu w kraju. Te urządzenia obsługują wyjątkowi specjaliści zwani Skanerami.

Projekt rozwijany podczas kursu scenariuszowego SCRIPT.
Pełnometrażowy film fabularny na etapie prac scenariuszowych.
Poszukiwani: producent i koproducenci.
Kontakt: rprzylipiak@gmail.com

Roman Przylipiak – absolwent szkoły filmowej w Łodzi oraz kursów Szkoły Wajdy – STUDIO PRÓB i SCRIPT. Studiował też fotografię na ASP w Gdańsku i grafikę na ASP w Warszawie. Uczestnik warsztatów filmowych i konkursu Crossing Boundaries Instytutu Goethe’go, podczas których 33 reżyserów z 10 państw tworzyło filmy fabularne i dokumentalne, gdzie jego film Kurs otrzymał 2. nagrodę. Wykładowca na wielu krajowych i międzynarodowych warsztatach, m.in.: Tender Metropolis w Berlinie i Budapeszcie, a także Sztuka Wyboru organizowanych przez Camerimage w Bydgoszczy. Prowadzi reżyserskie warsztaty w katedrze filmu na Uniwersytecie Gdańskim. Jego film Jerry, który był rozwijany w Szkole Wajdy i zrealizowany przez Studio Munka w ramach programu 30 minut zdobył blisko dwadzieścia nagród na całym świecie.

Sparing – Piotr Dylewski

Historia młodego mistrza boksu amatorskiego. Podczas zgrupowania przed mistrzostwami Europy dochodzi do tragedii, za którą większość kadrowiczów i trener niesłusznie obwinia boksera.

Projekt rozwijany w ramach kursu fabularnego STUDIO PRÓB.
Pełnometrażowy film fabularny na wczesnym etapie developmentu.
Poszukiwany scenarzysta i producent.
Kontakt: piotrekdylewski@gmail.com

Piotr Dylewski – absolwent wydziału reżyserii Radia i Telewizji w Katowicach, nieczynny psycholog. Miłośnik boksu, kickboxingu i czarnego humoru. Lubi bawić się gatunkiem jak przy krótkometrażowym Konstruktorze. Jego debiut fabularny Zgniłe uszy, wyprodukowany całkowicie niezależnie, zdobył nagrodę za scenariusz na Koszalińskim Festiwalu Debiutów Filmowych Młodzi i Film.

Stado – Ewelina Nakielska

Bohaterem filmu jest jedenastoletni chłopiec z autyzmem. Rodzice nie radzą sobie z jego agresywnym zachowaniem i decydują się oddać go do ośrodka. Chłopiec chce powstrzymać rodziców, ale ponieważ nie potrafi się komunikować z nimi w świecie rzeczywistym, przedostaje się do magicznej krainy, gdzie kontaktuje się z wewnętrznymi dziećmi swoich rodziców – Małą Mamą i Małym Tatą. Razem wyruszają w podróż do królestwa, gdzie Królowa wyrywa dzieciom oczy, uszy, języki i serca.

Projekt rozwijany w ramach kursu scenariuszowego SCRIPT.
Pełnometrażowy dramat fantasy na etapie rozwoju treatmentu.
Poszukiwany producent.
Kontakt: enakielska@gmail.com

Ewelina Nakielska ukończyła studia na kierunku kultura i literatura na wydziale anglistyki Uniwersytetu Śląskiego i reżyserię w Wyższej Szkole Technicznej w Katowicach. Autorka tekstów i filmów krótkometrażowych prezentowanych i nagradzanych na wielu festiwalach – m.in. dla filmu Śledztwo the Inquest. W roku 2015 była nominowana do Nagród Polskiego Kina Niezależnego im. Jana Machulskiego w kategorii montaż.

Wielomiłość – Joanna Ratajczak

Czy znasz ten moment, gdy w szczęśliwym, długotrwałym, stabilnym związku nagle pojawia się pytanie, czy to już wszystko? Czy naprawdę do końca życia będę już tylko z tą osobą, czy naprawdę muszę zrezygnować z wszelkich znajomości, z przygód, ekscytacji towarzyszącej poznawaniu drugiego człowieka, jego świata, jego wrażliwości, jego ciała? Właśnie w takim momencie widz poznaje Alkę i Sebastiana, kochającą się parę z dwójką dzieci. Po 15 latach związku decydują się na związek otwarty – poliamorię. Film jest intymną opowieścią o parze, która szuka nowego rodzaju bliskości.

Projekt rozwijany w ramach kursu dokumentalnego DOK PRO.
Film na etapie dokumentacji i szukania źródeł finansowania.
Kontakt: laralurex@googlemail.com

Joanna Ratajczak – po studiach dziennikarskich w Poznaniu wyjechała do Berlina, tam zdobyła dalsze wykształcenie i doświadczenie zawodowe w niemieckich mediach. Po prawie 20. latach wróciła do Warszawy. Wielomiłość to jej debiut reżyserski.

Galeria