W Konkursie Filmów Polskich powalczą dwa filmy rozwijane w Szkole Wajdy:
Fuga – projekt rozwijany w ramach międzynarodowego programu dla reżyserów EKRAN+ – w reżyserii Agnieszki Smoczyńskiej (naszej absolwentki i wykładowczyni) ze zdjęciami Jakuba Kijowskiego. Fuga dysocjacyjna trwa od kilku godzin do kilku lat. Osoba dotknięta tym zaburzeniem może sprawnie funkcjonować jako ktoś o innej tożsamości niż przed jego wystąpieniem. Alicja była kiedyś Kingą. Nie pamięta siebie z tamtego okresu, nie wie, kim jest teraz. W dwa lata po zniknięciu z pola widzenia rodziny zostaje przez nią – dzięki programowi telewizyjnemu – odnaleziona, ale jej nie rozpoznaje. Z czasem ze strzępów wspomnień Alicji wyłania się obraz tajemnicy – tego, co wydarzyło się w przeszłości. Fuga Agnieszki Smoczyńskiej nie jest traktatem naukowym. To opowieść fabularna zainspirowana prawdziwą historią, oparta na scenariuszu Gabrieli Muskały, odtwórczyni głównej roli.
Nina – projekt rozwijany w ramach kursu STUDIO PRÓB w reżyserii Olgi Chajdas, ze zdjęciami Tomasza Naumiuka. Nina jest trzydziestoparoletnią nauczycielką języka francuskiego. Zachęcając uczniów do zapoznawania się z odważnymi obyczajowo dziełami sztuki, naraża się konserwatywnemu otoczeniu. Z Wojtkiem, mechanikiem samochodowym, tworzy udane małżeństwo, ale nie może mieć dzieci. Oboje poszukują surogatki. Seria zbiegów okoliczności i małżeńskich narad sprawia, że zostaje nią Magda, młodsza o mniej więcej dziesięć lat od Niny kontrolerka pasażerów na lotnisku. Stopniowo, nie bez przełamywania oporów i barier psychologicznych, rodzi się uczucie między Magdą a Niną, dzięki czemu starsza z partnerek odkrywa uśpione pokłady emocjonalności i seksualności. Namiętny romans staje się z czasem burzliwy, no i jest jeszcze w tym wszystkim Wojtek. Nina, intymny, zmysłowy w warstwie erotycznej, dramat psychologiczny, to przede wszystkim – co często podkreśla reżyserka Olga Chajdas – film o wielkiej miłości. Odpowiedzialne zadanie spadło na barki aktorów: Julii Kijowskiej (Nina), Elizy Rycembel (Magda) i Andrzeja Konopki (Wojtek).
Do Konkursu Krótkometrażowych Filmów Dokumentalnych zakwalifikowały się obrazy trójki naszych absolwentów:
Radwan w reżyserii Teresy Czepiec (absolwentki DOK PRO), zdjęcia: Ernest Wilczyński, współpraca operatorska Miquel Nieto (absolwent STUDIO PRÓB). Stanisław Radwan, charyzmatyczny kompozytor, pracuje nad muzyką do spektaklu. Tworzy ją, używając nie tylko dźwięku instrumentów, ale również brzmień takich, jak kroki, szepty czy krzyki aktorów.
Nieoczekiwane w reżyserii i ze zdjęciami Mateusza Buławy (absolwenta Przedszkola Filmowego). Na początku widoczne są tylko biało-czarne plamy. Jest duszno i niepewnie, a kontrastowe światło wydobywa cienie układające się w nieokreślone formy. Formy, które z czasem tworzą sylwetkę człowieka.
Tama w reżyserii Natalii Koniarz ze zdjąciami Stanisława Cuske (absolwenta Przedszkola Filmowego). Syn zabiera w podróż ojca, z którym przed laty zerwał kontakt. Jadą razem do górskiej chaty, którą niegdyś zbudowali, na bieszczadzkim odludziu. W otoczeniu surowej przyrody obaj stawiają czoło własnym słabościom, a wspólna budowa tytułowej tamy staje się pretekstem do podjęcia próby odbudowania trudnych relacji między nimi.