Rekrutacja
W jury tegorocznej edycji konkursu SCRIPT PRO zasiądą: Michał Komar, Jerzy Kapuściński, Anna Waśniewska-Gill, Bartosz Konopka i Grzegorz Łoszewski. Spośród 18 scenariuszy, zarekomendowanych przez komisję selekcyjną, jury wybierze teksty finałowe (maksymalnie 10) i zdecyduje o tym, kto otrzyma nagrody finansowe i możliwość skonsultowania swoich projektów z wykładowcami Szkoły Wajdy.

NAGRODA STOWARZYSZENIA FILMOWCÓW POLSKICH – 15 000 PLN
NAGRODA SPECJALNA STOWARZYSZENIA AUTORÓW ZAiKS – 10 000 PLN

DLA WSZYSTKICH FINALISTÓW KONSULTACJE SCENARIUSZOWE W SZKOLE WAJDY

Wyniki zostaną ogłoszone 1 maja na uroczystej gali podczas 12. Międzynarodowego Festiwalu Kina Niezależnego Mastercard OFF Camera w Krakowie.

SCRIPT PRO jest najważniejszym polskim konkursem dla scenarzystów będących na początku kariery. Zgłaszający się twórca może mieć na koncie najwyżej dwa pełnometrażowe filmy fabularne zrealizowane według swoich tekstów. Dla scenarzystów konkurs jest szansą na rozwój, a dla producentów gwarancją, że wybrane spośród kilkuset zgłoszeń finałowe teksty zasługują na uwagę.

Integralnym elementem SCRIPT PRO jest rozwój finałowych tekstów i dalsza praca nad nimi w Szkole Wajdy pod okiem czołowych polskich filmowców, scenarzystów i konsultantów. Organizatorami konkursu są Szkoła Wajdy i Fundacja Off Camera, a partnerami Stowarzyszenie Filmowców Polskich i Stowarzyszenie Autorów ZAiKS.

 

Michał Komar
Scenarzysta, pisarz, publicysta, krytyk filmowy. Wiceprzewodniczący Zarządu Stowarzyszenia Autorów ZAiKS i profesor Collegium Civitas. Twórca i współtwórca scenariuszy do takich filmów, jak Szpital przemienienia w reżyserii Edwarda Żebrowskiego i Osobisty pamiętnik grzesznika w reżyserii Wojciecha Hasa. Autor adaptacji do takich spektakli teatralnych, jak: Spiskowcy w reżyserii Zygmunta Hübnera czy Mefisto w reżyserii Michała Ratyńskiego. Współpracował z Biurem Literackim PISF. Był także związany z Teatrem Telewizji oraz czasopismami „Dialog”, „Miesięcznik Literacki”, „Szpilki” czy „Współczesność”. Autor wielu książek, m.in.: Piekło Conrada, Czarownice i inni, Zmęczenie, Prośba o dobrą śmierć, O obrotach losów i ciał oraz Trzy.

Jerzy Kapuściński
Producent filmowy. Dyrektor artystyczny Studia Munka działającego przy Stowarzyszeniu Filmowców Polskich. Członek Polskiej Akademii Filmowej i Europejskiej Akademii Filmowej (EFA). Przez lata związany z TVP, jako wieloletni szef redakcji artystycznej i kulturalnej TVP 2, współtworzył TVP Kultura. W latach 2011–2015 był dyrektorem TVP 2. W latach 2008–2011 dyrektor Studia Filmowego Kadr. Producent takich filmów, jak.: Rewers, Sala Samobójców, Jesteś Bogiem czy Cicha Noc.

Anna Waśniewska-Gill
Producentka posiadająca kilkunastoletnie doświadczenie w branży filmowej. Studiowała film na Ryerson University w Toronto. Po kilkuletnim pobycie na Bałkanach zrealizowała film dokumentalny o zwolennikach Radovana Karadzicia pt. Is Every Serba Radovan?. Współpracuje z Festiwalem Off Camera, współtworzyła program Ljubljana International Film Festival. Po powrocie do Polski produkowała seriale telewizyjne dla TVP. Obecnie, jako szef zespołu fabularnego, odpowiada za koprodukcje filmowe i development filmów w TVN. Członek Rady Artystycznej 30 Minut Studia Munka i Europejskiej Akademii Filmowej (EFA).

Bartosz Konopka
Reżyser nominowany do Oskara za dokument Królik po berlińsku, który był pokazywany na ponad 70 festiwalach, zdobył kilkanaście nagród i trafił do rozpowszechniania w 40 krajach. Autor wielokrotnie nagradzanych dokumentów (Ballada o kozie, Sztuka znikania, Nowa Warszawa, Droga do mistrzostwa) oraz fabuł (Krew Boga, Lęk Wysokości, Z łóżka powstałeś, Trójka do wzięcia). Ukończył filmoznawstwo na Uniwersytecie Jagiellońskim, reżyserię na Wydziale Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz kurs fabularny STUDIO PRÓB, dokumentalny DOK PRO i międzynarodowy kurs reżyserski EKRAN+ w Szkole Wajdy. Członek Polskiej i Europejskiej Akademii Filmowej. Wykłada reżyserię na WRiTV, prowadzi warsztaty filmowe w wielu krajach.

Grzegorz Łoszewski
Scenarzysta m.in.: Komornika w reżyserii Feliksa Falka, Bez wstydu w reżyserii Filipa Marczewskiego, Nocy Świętego Mikołaja w reżyserii Janusza Kondratiuka oraz Wszystkich Świętych w reżyserii Andrzeja Barańskiego. Ostatnie dwa tytuły powstały według jego oryginalnego pomysłu na cykl telewizyjny Święta Polskie. Filmy te i scenariusze zdobyły liczne nagrody w Polsce i poza jej granicami. W swoim dorobku ma również scenariusze i adaptacje dla Teatru Telewizji oraz seriale telewizyjne. Wykłada w PWSFTiT w Łodzi, GSF w Gdyni oraz w Wajda School. Wykładowca i script doctor na licznych filmowych warsztatach. Członek Polskiej Akademii Filmowej.

Galeria