Rekrutacja
Program EKRAN+ 2020 dobiegł końca! Uczestnicy 9 ekip z Polski, Szwajcarii, Chorwacji, Litwy, Austrii i Hiszpanii przyjechali do Warszawy, by nakręcić drugą ze swoich scen warsztatowych.

To był bardzo pracowity czas wypełniony analizą scenariuszy, konsultacjami, próbami i wreszcie zdjęciami na planach filmowych. Tegoroczna sesja odbyła się z zachowaniem wszelkich reguł bezpieczeństwa związanych z obostrzeniami wprowadzonymi w Polsce w związku z pandemią COVID-19. Część zajęć i konsultacji odbyła się online, a liczba osób obecnych na planach filmowych została ograniczona tak, aby stworzyć uczestnikom i ekipom filmowym bezpieczne warunki do pracy.

Na ostatniej sesji reżyserzy mieli możliwość zaproszenia do współpracy operatorów i aktorów ze swoich krajów. Każdy z zespołów konsultował scenariusz swojej sceny podczas indywidualnych rozmów z Margaret Glover,  Antoine’m Jaccoud oraz Pierre’m Agthe i rozwijał swoje pomysły z tutorami: Wojciechem Marczewskim, Denijalem Hasanovićem i Udayanem Prasadem. Wydarzeniem ostatniej sesji był zamknięty, przygotowany specjalnie dla uczestników EKRAN+ 2020, mistrzowski wykład online prowadzony przez Volkera Schlöndorffa.

Po trudach na planach zdjęciowych przyszedł czas na wspólne świętowanie – tym razem online, ale mamy nadzieję, że już za rok spotkamy się na żywo! Prezentujemy galerię fotosów z trzeciej sesji EKRAN+ 2020 autorstwa Agnieszki Pateli. Więcej zdjęć znajdziecie na Facebooku EKRAN+!

Wkrótce relacja wideo!

The Graduates, reż./scen. Hrvoje Mabic (Chorwacja)

Idealistyczny nastolatek zakochany w sztuce bierze udział w szalonym oszustwie internetowym, aby pomóc swojemu ojcu hazardziście. Nieświadomy tego, że należy do grupy nastolatków, którzy zmienią bieg historii.

Renovation, reż./scen. Gabrielė Urbonaitė (Litwa)

Para dwudziestolatków wprowadza się razem do pozornie idealnego mieszkania, ale renowacja budynku rozbija iluzję doskonałości.

The Bear Peak, reż. Filip Filković, scen. Dora Šustić (Chorwacja)

Dwóch braci zagubionych w górach będzie musiało nauczyć się ufać sobie nawzajem, aby przeżyć. Im wyżej w górę, tym bardziej zdradliwa jest ich ścieżka.

Basen, reż./scen. Filip Malinowski (Polska)

Julia (30), która na co dzień pracuje jako ratowniczka na basenie, traci ojca i chłopaka. Próbując przezwyciężyć ból, dołącza do klubu strzeleckiego, w którym popełnia akty przemocy. To oddziela ją od przyjaciół, ale wymaga od niej odwagi, by w końcu poszła własną drogą.

Orunia 4ever, reż./scen. Elżbieta Benkowska (Polska)

W upadającej komunistycznej Polsce dwaj młodzi chłopcy założyli pierwszą polską niezależną telewizję, która integruje lokalną społeczność, ale ostatecznie psuje ich przyjaźń.

Pokój z widokiem na morze, reż. Mateusz Bednarkiewicz, scen. Yuliya Yukhymets, Filip Kasperaszek (Polska)

Liza to młoda dziewczyna z Ukrainy, która boi się niepodległości. Wpada w dziwną relację z matką chłopca, którego przypadkowo spotkała. Pod nieobecność narzeczonej zaczyna żyć życiem innej kobiety.


EKRAN+ to 22-dniowy międzynarodowy projekt skierowany przede wszystkim do reżyserów i scenarzystów-reżyserów. Pozwala uczestnikom na znalezienie i dopracowanie właściwego tonu oraz wizualnego języka swojego przyszłego filmu. Celem programu jest rozwój scenariuszy/treatmentów uczestników oraz realizacja dwóch scen z każdego scenariusza/treatmentu. Każdy z uczestniczących projektów jest reprezentowany przez Zespół Kreatywny składający się z reżysera (albo scenarzysty-reżysera), scenarzysty (albo współscenarzysty), autora zdjęć i producenta. Udział w programie jest bezpłatny.

www.ekranplus.eu